Zelfbouw CO2 reactor


A

Albert Romkes

Guest
Hallo saam, ik ben van mijn leiding werk: nu huidige slangen te gaan vervangen voor PVC, hierin wil ik ook een eigen gemaakte CO2 reactor gaan maken. Maar ik zit even met hoe ik de in en uitstroom van deze reactor waterdicht krijg.
Bijgevoeg een foto met het punt waar het om gaat. Kan ik dit gewoon verlijmen? of moet hier een wartelmoer met een soort van afdichtring tussen?
Bedankt alvast.
 
Aantekening 2019-10-19 175900.png
 
Schroefdraad kan je verlijmen als je wilt.
Teflon tape zou ook moeten werken, loctite 55 moet ook lukken en anders vloeibare schroefdraad afdichting (loctite 586 of 524 zo uit m’n hoofd)
 
@tuinkabouter , Bedankt!
Weet iemand een site waar ik die lucht tules kan bestellen? om je CO2 slang mee te verbinden?
Neem aan dat hier ook een doorvoer moet komen of dat ik deze gewoon verlijm?
 
Ik heb die tules eens bij een zaak voor bierbrouwers onderdelen voor weinig besteld.
 
Ik heb gewoon een gaatje geboord van 5,9mm en daarin met pvc lijm de CO2 slang verlijmd.
CO2 slangen zijn vaak 6mm buitenmaat dus als je iets te klein boort en je slang schuin afknipt moet het gewoon strak erin passen
 
Ik heb gewoon een gaatje geboord van 5,9mm en daarin met pvc lijm de CO2 slang verlijmd.
CO2 slangen zijn vaak 6mm buitenmaat dus als je iets te klein boort en je slang schuin afknipt moet het gewoon strak erin passen
Klopt, maar ik zou dat dan toch eens op een wat hogere druk testen.
Als dat buisje er uit springt, dan wordt je 's morgens wakker met een vijver ipv een aquarium.
 

Terug
Bovenaan