zelfbouw aquarium 50x50x50


G

Gast10

Guest
Hoi,

Ik heb nog een 50x50x50 aquarium staan.Dit is het eerste aquarium wat ik gebouwd heb en het ziet er niet uit dus ben van plan hem te gaan herkitten. Ik wil er ook een meubel bijmaken. Ik twijfel nog tussen een extern filter en een ingebouwde bioloog. Er komt of een groot stuk hout in of het word een plantenbak. Ik heb al twee tekeningen van de kast en kap maar weet niet welke er beter uit ziet. Het hout op de foto word eikenhout maar sketchup heeft deze niet in het houtassortiment zitten. Heeft iemand nog tips over de bouw?

aquarium 50x50 1.png


aquarium 50x50 2.png
 
Ik zou een extern filter doen. Bij een interne bioloog ben je al snel 20 a 25% van de bak kwijt...

En met die diepte van 50 kun je juist een mooi diepte effect creëren.
 
En vind je de witte of houten kap mooier? Ik denk dat ik voor een extern filter ga dit ook omdat hij dan makkelijker te verkopen is.
 
Ik denk dat je de kleur en materiaal van de kap moet aanpassen aan wat het beste in jouw interieur past. Nu je het toch zelf maakt heb je de vrije keuze.
En zoals Markie aangeeft met jouw maat Aquarium gaat ieder apparaat dat je intern moet ophangen ten koste van de inhoud van de bak. Dus als je de mogelijkheid hebt om een extern filter te gebruiken dan heeft dat in ieder geval dat voordeel.
 
Het past allebei wel in mijn interieur maar met het oog op verkoop vraag ik het ook aan jullie.
 
Zal niet veel uitmaken denk ik. Als je het goed doet heb je er jaren plezier van. Zorgen dat alles tegen een spat water kan en lekker matchen bij je interieur lijkt mij. Zwart en wit zijn gangbare kleuren van een aquarium, maar ook beuken zie je (hier iig) steeds vaker. Een natuurlijke look van steigerhout zou mij ook heel gaaf lijken en past volgens mij ook wel in menig interieur
 

Terug
Bovenaan