Zelf oliebollen bakken?


Nou dat hebben we jaren gedaan maar vanwege de stank koop ik nu wel appelbeignets bij Appie en bij de oliebollenkraam een paar losse oliebollen.
Normaliter deden wij er geen rozijnen in want we eten ze liever naturel maar ja smaken verschillen.
 
Mijn vriendin bakt zelf (dus ook niet van Koopmans oud, maar echt zelf). Zonder krenten:)
 
Wij bakken ze zelf (met hulp van Koopmans), met rozijnen in het beslag. Mijn moeder deed er ook altijd sukade doorheen (niet het vlees maar de geconfijte vruchtjes), maar dat vindt meneer Schollevaar niet lekker. De laatste jaren deed ze er ook nog likeur doorheen, maar ik vind de 'originele' lekkerder.
 
Je maakt ze smeuiiger door een fijn gesneden appel door het beslag te doen.
En hier worden appelbeignets gebakken, ik ben nog niet met mezelf eens of ik ook oliebollen ga bakken. Het is wel altijd een hoop werk en ik vind appelbeignets lekkerder.
Als ik ze bak gaan er ook krenten en rozijnen door.
 
Hier zojuist ook oliebollen gebakken.
Met rozijnen.
De rozijnen wel eerst laten wellen. En vanaf het begin gelijk bij de bloem. Anders krijg je ze daarna niet meer goed gemengd.
 
De opbrengst :)
 

Bijlagen

  • B8B54859-3A1F-47C5-8D0B-E31B23C12E25.jpeg
    B8B54859-3A1F-47C5-8D0B-E31B23C12E25.jpeg
    1.4 MB · Weergaven: 18
Met de meervoudig winnaar van de oliebollentest om de hoek, ga ik ze zeker niet zelf bakken.

20231231_162620.jpg
 
Valt nog wel mee, 10 voor 12 euro. Daar hebben we meer dan genoeg aan. Voor die paar bollen ga ik ze niet zelf maken.
Zo dacht ik er ook over hoor en betaalde ook 1,20. Geen stank in huis.
 

Terug
Bovenaan