Zelf mini vijver maken


Chayenne12

Well-known member
Lid geworden
6 april 2022
Berichten
128
Leeftijd
23
Wij hebben 3 grote bloembakken gekregen (beton) Nu zit er aan de onderkant een gat voor t water wat er uit kan want t is voor planten. 2 zijn er langwerpig en 1 is vierkant. Ik gok zo 1 bij 1 meter. Nu wil ik daar een vijvertje van maken voor m'n guppen en mollies. Het is glad beton geen scherpe randen vanbinnen of aan de randen zelf. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?hij blijft boven de grond de bak word zwart van buiten en kwa landscaping dat gaat m'n vriend doen. Maar wat MOET erin. Wij willen het liefst een vijvertje zonder filter. Hoe kan ik dit het beste aanpakken stap voor stap? Ik kan wel op YouTube kijken maar zijn veel verschillende filmpjes van Hoe en wat. Wil graag weten wat jullie aanbevelen. Liefst ook niet te duur
 
Met bv gele lis, ik heb deze plant
16536671927712044244352.jpg
ingezet.
Eerst had ze een tijdje overleeft in een ingegraven vuilnisbak
 
Wij hebben 3 grote bloembakken gekregen (beton) Nu zit er aan de onderkant een gat voor t water wat er uit kan want t is voor planten. 2 zijn er langwerpig en 1 is vierkant. Ik gok zo 1 bij 1 meter. Nu wil ik daar een vijvertje van maken voor m'n guppen en mollies. Het is glad beton geen scherpe randen vanbinnen of aan de randen zelf. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?hij blijft boven de grond de bak word zwart van buiten en kwa landscaping dat gaat m'n vriend doen. Maar wat MOET erin. Wij willen het liefst een vijvertje zonder filter. Hoe kan ik dit het beste aanpakken stap voor stap? Ik kan wel op YouTube kijken maar zijn veel verschillende filmpjes van Hoe en wat. Wil graag weten wat jullie aanbevelen. Liefst ook niet te duur
Weet niet in hoeverre die bakken het gewicht kunnen hebben..
Dat gaatje zit er niet enkel voor de plantjes denk ik zo
 
Weet niet in hoeverre die bakken het gewicht kunnen hebben..
Dat gaatje zit er niet enkel voor de plantjes denk ik zo
Het zijn betonnen bakken.. erg zwaar moesten met kraan getilt worden en ziet er zeker niet uit alsof ze het water niet zouden kunnen houden. Maar dat kan ik testen als ik weet hoe ik de bak dicht moet maken. Maar wil niet voor t eens snel dichtmaken en dan iets visveilig weer opnieuw
 
Vijverfolie erin? Dan is je bak zeker waterdicht en aangezien je de buitenkant zwart wilt maken, valt dat ook niet op.
Als je de één hoger zet dan de ander en in de onderste een pompje, dan kun je het water van de één in de ander laten lopen. Dan laat je het water van de ene in de ander lopen, via een uitsparing in de rand. Dan één of twee bakken vol met planten, dan kun je in de laatste je visjes doen. De twee plantenbakken fungeren dan als filter. Dit is zo maar een ideetje...
 
Een foto zou leuk zijn!

Je zou de gaten dicht kunnen maken met epoxy. Alles moet dan wel 100% droog zijn en schoon. Epoxy kan je dikker maken met bijvoorbeeld katoenvezel. Epoxy moet je verwerken boven de 18 graden.
Daarna kan je de binnenkant insmeren met dunne epoxy. Weer alles schoon en droog.
 
Ook kan je permacon of een vergelijkbaar middel gebruiken. Moet jezelf maar even op googelen.
Hier heb ik zelf geen ervaring mee maar wat ik daarover lees klinkt goed.
 

Terug
Bovenaan