Zeldzame soorten


C

Convantol

Guest
Hey

Ik zoek een paar zeldzame vissen maar ik kan ze niet meteen vinden in aquarium winkels dus wil ik even vragen of iemand webwinkels weet in europa waar ik vissen kan kopen online en laten toekomen in Belgi�.

:)
 
Dat is wel een heel erg ruim begrip : zeldzame vissen. Kan het iets specifieker ?? Bakmaat ? Wat voor iets zoek je precies ?? Wat zijn de eventuele medebewoners ?? Etc, etc.

Je maakt het jezelf wel erg moeilijk op deze manier. Als je een goede aquariumspeciaalzaak in de buurt hebt, is die best wel genegen om iets voor je te bestellen. Maar dan moet je ook wel weten wat je precies wil. Alleen maar om "zeldzame vissen" vragen daar kan niemand wat mee
 
Wat bedoel je met zeldzaam? Een soort wat je weinig ziet in de winkel maar in de natuur nog veel voorkomt. Of een bijna uitgestorven soort waarvan je een der laatste in een aquarium wilt stoppen?
 
Altolamprologus Compressiceps Shell
Lamprologus similis

1 van die 2 soorten wil ik graag. Zijn Tanganyika shell dwellers. Sorry voor de weinige informatie had er niet verder bij nagedacht. Ik kan hem niet krijgen bij men LFS en op enkele webwinkels die ik al bezocht vind ik hem ook niet.

Bakje staat zo goed als klaar maar ik wil echt die soort dus al duurt het nog even moet gewoon weten waar ik ze vind.

Of weet iemand kwekers zijn in Belgie of zuiden van Nederland van shell dwellers?

thanks al voor de replies!
 
Ik ken in Belgi� een tweetal mensen die compressiceps shell hebben zitten ;) Heb alleen geen idee of ze nakweek hebben en of ze dieren willen wegdoen. (denk niet dat ze dieren willen wegdoen, want ze hebben ze nog niet zo lang)
Similis moet aan te geraken zijn...
 
Ik ben aan het twijfelen over de compressiceps shell omdat ze toch iets groter zijn dan de similis. Het is een 60 cm bakje. Denken jullie dat de compressiceps te groot wordt voor 60 cm? Ik lees toch vaak 80cm en wil ze zeker niet te klein huizen.

Want anders zoek ik gewoon voor de Similis tot ik ze vind ;) Vind ze iets mooier dan multi's.


(En hoe zijn die 2 aan hun compressips shells geraakt? :p)
 
Je zou Aquabeek kunnen benaderen... Niet Belgi�, maar wel Brabant ;)

Hoe hun eraan zijn gekomen moet je ze zelf vragen ;) Hoe je dat kunt doen kun je vragen per pb. Je kunt ze dan ook gelijk vragen wat hun aanraden qua afmetingen enz
 
Mag ik dan hun namen dan stuur ik hen een berichtje
 
Convantol zei:
Ik kan hem niet krijgen bij men LFS en op enkele webwinkels die ik al bezocht vind ik hem ook niet.
Kan die winkel die vissen dan niet bestellen bij de groothandel ??? Niet echt goede service dan. Ik had hier in Geldrop een klein zaakje, maar die kon alles bestellen, geen enkel probleem. Het kon natuurlijk af en toe wat langer duren omdat het seizoen er niet was, maar de meeste vis was geen enkel probleem. Helaas bestaat die zaak niet mee
 
Convantol zei:
Mag ik dan hun namen dan stuur ik hen een berichtje

Die mensen van de comprecciceps shell zitten op een ander forum. Vindt dat niet heel netjes om hier een ander forum te noemen...

Ik was een beetje onduidelijk :)

Aquabeek heeft naar mijn weten similis zitten.
 
Je hebt gelijk. Ik zal zelf nog wel wat info zoeken maar denk toch dat ze beter in een 80cm+ zitten dus waarschijnlijk ga ik voor de similis als ik die kan vinden :D

Aquabeek heeft ze idd zitten, eens een mailtje sturen voor info of ze ook naar Belgi� sturen. Thanks a lot!

Als er nog iemand weet waar ze in Belgi� te verkrijgen mag me altijd nog laten weten. Nederland is 1u30min rijden voor mij en dan ben ik nog maar aan de grens dusja :p Hopelijk kunnen ze via post gaan ofzo.
 
Geen idee of je beurzen afgaat? Maar Aquabeek is regelmatig bij beurzen aanwezig... vermoed dat ze ook bij Vivarium aanwezig zullen zijn ;)

Als je het aan die andere mensen wilt vragen hoe en wat mbt de comprecciceps, moet je mij maar een pb sturen ;)
 
Heb een belg gesproken i.v.m. comprecciceps die er ook heeft, ga toch voor similis gaan of multi's als ik ze de komende weken niet vind.
 
Als het goed is dan staat Aquabeek ook op de Naturaria fair in het Antwerp Expo in Antwerpen in het laatste weekend van September. Is dat wat dichterbij voor jou? Vorig jaar stonden zijn er ook. E�n insectenstand stond toen tussen Aquabeek en die van ons.

Het scheelt je dan wellicht wat km's.

Grtz, "S"
 

Terug
Bovenaan