Zeewater aquarium waterontharder?


I

IngeXthirza

Guest
Hii!

Misschien is dit wel een hele domme vraag maar,

Ik wil al super lang een zee aquarium, mijn zoet draait nu echt super alleen ik vind het niet meer zo interessant.

Daarintegen vind ik een zee aquarium echt heel erg mooi en interessant, alleen het osmose apparaat hield mij tegen omdat ik die niet mocht gebruiken van mijn ouders.
Maar nu willen we na 3 verkalkte kranen toch een waterontharder, is dit hetzelfde als osmose en kan je er een zeeaquarium mee beginnen?

Ik hoop dat jullie het weten :3
 
Ik denk niet dat dat hetzelfde is als osmosewater.
De bedoeling van waterontharder is vooral om het water zachter te maken (zoveel mogelijk kalk eruit halen).

Ik weet niet of je dit kan gebruiken om een zeebak mee te beginnen. Maar ik denk het niet. Die waterontharder haalt bepaalde stoffen niet uit het water.
Water gefilterd door waterontharder kan je drinken, osmosewater kan je niet drinken...
Ik gebruik voor de zekerheid osmosewater.

Waarom mag je osmoseapparaat niet gebruiken? Kan je toch niets verkeerd mee doen?
Er zijn ook alternatieven. Je kan je osmosewater kopen, bij de LFS of bij een lokale ramenwasser, zij kopen dit in grote hoeveelheden aan om ramen te wassen.
 
een ontkalker is niet het zelfde
een ontkalker werkt via zouten
 
daarbij is osmose water niks meer als alleen water dus zonder klak chroom etc etc etc
en dat wil je niet als drink water koffie zetten met osmose water smaakt niet en ga je van aan de diaree
 
WaterCool > Omgekeerde osmose, Omgekeerde osmose water

Naast het drinken van puur water, omgekeerde osmose water wat het beste is, kunt u het zuivere water natuurlijk ook gebruiken om koffie en thee zetten en om ...
www.watercool.nl/omgekeerde_osmose.html

Dus wel,hoor.
PUUR Water - Puur Koffie

Het glaasje water dat we bij je espresso serveren is h��l zuiver (reversed osmose). Datzelfde water gebruiken we om onze thee mee te zetten.
www.puurkoffie.nl/puur-water/
 
Nee hoor..
Dergelijke thuis osmose installaties halen never nooit zoveel uit het water als een die wij voor zee water gebruiken.
Daarbij wil je zeker een DI hars filter als laatstebstap.

Kraanwater/onthard water gebruiken KAN.. Alleen zal je dan ALTIJD over fosfaat absorder moeten gaan filteren om de aanwezige silicaten uit het water te halen.

Doe je dit niet krijg je bruinalg..
Daarbij zal het calcium en kh gehalte hoger zijn, in hoeverre dit erg is ligt aan je koraal bestand
 
Het DI filter moet er idd zeker achter het osmosegebeuren voor zeewater .
Mijn osmose water zit met een dubbel gekoppeld apparaat op 12 a 15 microsiemens .
Dat water gaat dan nog door een DI hars en dan heb je water van 0,0 microsiemens direct na opvang .
Laat je dit water een dag staan (opwarmen) komt er wel iets meer terug . Maar nog steeds onder de 0,5 microsiemens .
Gebruik trouwens wel vaker een ionenwisselaar voor het gemak van snelheid van aanmaken , dat is ook perfect water van 0,0 a 0,1 microsiemens . Maar is wel een stuk duurder dan osmose .

Wat betreft water uit een ontkalker , zeker niet gebruiken (zelfs niet op zoetwater) , die wisselt enkel ionen om . De geleidbaarheid blijft nagnoeg dezelfde , heel je ionenbalans is uit evenwicht . Ga je ontkalken dan moet je demineraliseren dmv van een kation - anion hars of een mengbed hars .

Je aanvulwater moet echt zuiver zijn , anders zul je het snel merken zoals min-fred aanhaalde .
 
beste bertus zet eens een bak koffie met osmose water en drink er wat van gedurende dag

A: smaakt voor geen meter
B: blijf kort bij de wc
C: je hebt kalk nodig
 

Terug
Bovenaan