Zee water aquarium


L

Laurafish

Guest
Hallo forumleden,

Ik zou graag meer informatie over zou water Aquariums willen.
Omdat ik er zo graag zelf een zou willen opstarten over een tijdje maar en niet veel van weet qua wat er nodig is en waar je aan moet denken. Ik heb op dit moment wel een zoetwater aquarium en deze blijft ook. Ook heb ik nog een 1,5 kuub goudvis vijver en een 15 kuubs koi vijver met een steur erin

Verder wil ik ook graag wat dingen over de kosten weten ik werk zelf wel en ga nu niet naar school ( ben 17 jaar ) en de stroom rekeningen etc. Zullen door mijn ouders worden betaalt maar de aanschaf van de bak en koralen stenen en vissen etc. Zullen grotendeels zelf betaald moeten worden dus ik zou graag weten wat goedkope en duurde opties zijn de bak ben ik zowiezo van plan op 2 e hands te halen, aantal liter weet ik nog niet want ik weet ook niet wat geschikt is ( qua vissen koralen etc. Wat voor zon beetje het grootste aantal vissen geschikt zou zijn ( niet een te kleine bak zodat je heel beperkt bent in keus )

Voor de rest graat tips over bodembekkeding , wat leuke niet te dure start vissen zijn info over koralen en waar deze te halen zijn en de prijzen en wat hier voor nodig is enz

Met andere woorden ik hoop dat jullie mijn info kunnen geven over waar ik bepaalde dingen kan halen wat er zowiezo nodig is om de bak gezond te draaien hoe dingen werken en de kosten .

Groeten laura
 
Opstarten van een zeeaquarium. - Aquagids



www.aquagids.nl/Opstarten_van_een_zeeaquarium.html






Het Opstarten van een zeeaquarium vergt een aantal voorbereidingen en een aantal belangrijke keuzes ... Wat voor een zeewateraquarium wil ik ? ... Klein aquarium, Moeilijker stabiel te houden, Minder kosten ... Deze vraag is voor je zelf om te oordelen bij twijfel vraag je huisgenoten of een bekende om een oordeel.
 
Komt even meer bij kijken ,dan een gewoon aquarium,hoor.
 
Het aquarium is al bekent welke het gaat worden het word een bak van 120 bij 50 bij 40 van het merk trofis 240L dus zouden mensen met tips en reacties vanuit deze bak kunnen redeneren ?
 
Zeker eerst goed inlezen. Boekje van tanne Hoff is enorm goed om te beginnen. Staat ook online..
http://www.kogelforum.nl/index.php?i=co ... r+aquarium

Dat is een zeer mooie bak om mee te beginnen!

Wil je kosten besparen? Koop veel 2dehands of via forums... ( ook koraal)

Veel geduld is nodig in het begin... Ook moet je goed op voorhand weten welke vissen in je bak passen en welke niet... Op deze link vind je hier veel info over: (ook over koralen enzo)
http://www.zeewaterforum.info/database/

Weet je al hoe je wil opstarten? Met levend steen of met real reef rock?
 
Ik zou je goed inlezen. Mijn vriend heeft een tijd een best groot zeeaquarium gehad en alles liep flink in de kosten. Zeker als je nog jong bent is het echt duur, vonden wij.
De apparatuur is (meestal) duurder dan zoetwater en er komt veel bij kijken zoals eiwitafschuimer, stromingspompen, ledverlichting, eventueel osmosewater etc.
Ook vond ik de koralen en vissen best aan de prijs, maar als het eenmaal lekker draait is het wel prachtig om te zien.

Als je interesse hebt, we hebben nog ongeveer 40 kg levend steen liggen.
 
ik heb wel interesse in dat steen lis.. mits het idd nog levend is...
 

Terug
Bovenaan