Zee- naar zoetwater, welk filter e.d.


M

MichelSmit

Guest
Goedenavond,

Wij hebben enkele jaren een klein zeewater aquarium gehad (100L) maar willen weer terug naar zoetwater. Alles leeggemaakt en schoongemaakt.

Nu was in dit aquarium de meeste techniek netjes weggewerkt achter een tussenschot (eiwitafschuimer en opvoerpompje met flex buis) maar nu ik deze eruit heb gehaald vraag ik me af welk filter e.d. Ik het beste kan nemen zodat van dezelfde ruimte gebruik kan maken, liefst alles gewoon binnen de bak in de ruimte achter de achterwand.

2016-03-16%2020.24.57.jpg


2016-03-16%2020.25.09.jpg


2016-03-16%2020.25.18.jpg
 
Dank voor de tip! Dus met wat stukjes plexiglas een bioloog maken met tussenkamers. Ga dit van het weekend eens uitproberen!
 
ik zou me de moeite besparen en het volstoppen met blauwe mat. Blauwe mat heeft veel oppervlakte voor baccies en een prima filterende werking. Bovendien loop je niet te k*tten met verschillende materialen in een kleine ruimte in een straks volle bak wanneer je moet schoonmaken oid. Wanneer je mat zou doen, zou ik dit in 2en doen, zodat als je eventueel je filter wil schoonmaken dat in 2en kan (eerst links, en later rechts ofzo) Mocht je toch voor schotjes gaan...aquariumkit plakt niet op plexiglas, tenminste niet blijvend
 

Terug
Bovenaan