zee aquarium van jan fokke


of gewoon schoenen aan hebben als ik in aquarium ga dan voel ik niks
 
Eigenlijk ook best raar dat bijna niets in het aquarium voorzien is van een aarde draad.

Hierdoor zou als eerste de aardlek eruit gaan. Nog voordat het via Jan gaat.
 
Eigenlijk ook best raar dat bijna niets in het aquarium voorzien is van een aarde draad.

Hierdoor zou als eerste de aardlek eruit gaan. Nog voordat het via Jan gaat.

Dat is inderdaad erg merkwaardig.
Er zijn wel speciale aard-pennen te koop voor aquaria maar volgens mij gebruikt bijna niemand deze.
 
Dat is inderdaad erg merkwaardig.
Er zijn wel speciale aard-pennen te koop voor aquaria maar volgens mij gebruikt bijna niemand deze.

Nou waar gaat dit nu weer over? Of er aardedraden zijn weet ik niet en mochten we een klap krijgen dan zien we dat wel weer. De Nemo s bijten me ook telkens dus veel erger kan het niet worden denk ik:D:D
 
Nou waar gaat dit nu weer over? Of er aardedraden zijn weet ik niet en mochten we een klap krijgen dan zien we dat wel weer. De Nemo s bijten me ook telkens dus veel erger kan het niet worden denk ik:D:D

Haha dat is waar als ik volgens "madam" iets te dicht in de buurt kom dan hangt ze in mijn hand of arm. Het risico op een schokje is veel kleiner.
 
Ja het kunnen kleine etters zijn hoor. Hier vallen ze beiden graag aan maar ja het went intussen wel moet ik zeggen. In het ergste geval sla ik ze knock out in de hoek:D;).
 
Maar even serieus:
De combinatie van elektriciteit en water, en nog meer met zoutwater, kan echt ongezond voor jezelf zijn.
 
Ja dat begrijp ik ook wel hoor. Gelukkig heb ik er nog nooit problemen mee gehad en ik heb er verder zelf weinig verstand van en vertrouw erop dat de apparatuur veilig is die ik gebruik maar ja als ik het zo lees kan dat weleens tegenvallen dus.
 
In het ergste geval sla ik ze knock out in de hoek

Als ik in de buurt van hun territorium moet zijn voor onderhoud dan wuif/sla ik ze ook weg. Soms lijkt het alsof ik in gevecht ben met ze, het heeft ookwel iets grappigs. En je raakt er zeker aan gewend maar soms schrik ik toch wel even.
 
Ja hier de nemo's ook wel bijterig maar dat weet je op den duur dat ze het doen, maar als je even een glas anemoon wil weg spuiten en daardoor met je hand in aquarium moet en dan een tintelend gevoel krijgt in je vinger wat niet prettig voelt.
Maar hier in mijn woonkamer zitten ook geen stopcontacten met een rand aarde.
 
Ja hier de nemo's ook wel bijterig maar dat weet je op den duur dat ze het doen, maar als je even een glas anemoon wil weg spuiten en daardoor met je hand in aquarium moet en dan een tintelend gevoel krijgt in je vinger wat niet prettig voelt.
Maar hier in mijn woonkamer zitten ook geen stopcontacten met een rand aarde.
Dan zou ik die eerst maar ff gaan aanleggen...
Ook voor bijvoorbeeld je tv is het vaak wel fijn een aarde te hebben
 
20181117_133649.jpg
20181117_144912.jpg
20181117_144934.jpg
 
Mooi hoor Jan, de xenia begint echt groot te worden. De pyjama baars blijft wel erg chagrijnig kijken hoor heeft hij het wel naar zijn zin :br:
 
Ja xenia moet ik weer wat terug snoeien of er uit halen want begint ook op andere stenen zich vast te zetten
 
Ja klopt gister op vivarium gehaald.
 
ja mag of nog even wachten tot morgen
 
ik heb de carbon nu ingesteld op 2 x daags 1 ml maar voor die tijx voegde ik in een keer 2 ml toe zou dit kwaad kunnen om zo in een keer om te schakelen
 
oke dat is mooi dan laat ik het mooi zo
 
Voor de andere toevoegingen is het ook beter om dosering over meerdere momenten te verdelen. Zo blijven de waarden het meest stabiel.
 

Terug
Bovenaan