zee aquarium van jan fokke


net 2 koraaltjes er bij gehaald maar nu zag ik ook brokkel zeesterretje in emmertje zitten die in aquarium doen of niet ?
 
20181103_145540.jpg
 
Ben er al achter dat die geen kwaad kan en nu mooi in aquarium zit,
vanavond post ik wel foto's van nieuwe koraaltjes
 
Zover ik er iets van vindt kan die best maar kan hij zoals de naam al aangeeft afbrokkelen en zich zo voortplanten.
 
oke ik zie het wel als het er te veel worden kan ik ze altijd proberen uit te vangen
en binnen kort eens zien hoe ik mijn paddestoel kan verplaatsen of wat kleiner kan maken want hij begint aardig groot te worden.
 
Er zijn enkele soorten brokkelster die groot (heel groot) kunnen worden maar de meeste blijven klein en zie je bijna nooit, op een enkele tentakel na. Heel snel voortplanten doen ze ook niet dus beschouw dit maar als een mooi extraatje.
En als je toch twijfel dan blijft mijn aanbod staan om hem van je over te nemen :daisy:
 
Ja ik vindt zoiets kleiner maken een hele klus en ben benieuwd hoe je dat gaar doen.

Paddestoel leders kun je simpelweg kleiner maken door er een stuk vanaf te knippen of snijden. Vervolgens de afgeknipte stukjes per stukje van minimaal 1x1cm met een elastiekje op een stukje steen klemmen en na een week is het stukje vast gegroeid. Vervolgens een paar weken laten herstellen en groeien en een advertentie plaatsen voor stekken voor €5 per stek.

Het moederdier hersteld erg snel.
 
Paddestoel leders kun je simpelweg kleiner maken door er een stuk vanaf te knippen of snijden. Vervolgens de afgeknipte stukjes per stukje van minimaal 1x1cm met een elastiekje op een stukje steen klemmen en na een week is het stukje vast gegroeid. Vervolgens een paar weken laten herstellen en groeien en een advertentie plaatsen voor stekken voor €5 per stek.

Het moederdier hersteld erg snel.
oke zal binnenkort eens proberen
 
Zo bedoel ik het, alleen is dit een duivelsklauw. Zorg ervoor dat het elastiekje niet te strak zit (net aan klemt zeg maar), anders snijd deze door de stek heen en heb je na een paar dagen 2 stekken.

20181104_140658.jpg
 
oke ja ik zie het eerst maar eens wat steentjes en elestiekjes halen om ze te kunnen stekken
 
Zo bedoel ik het, alleen is dit een duivelsklauw. Zorg ervoor dat het elastiekje niet te strak zit (net aan klemt zeg maar), anders snijd deze door de stek heen en heb je na een paar dagen 2 stekken.

Bekijk bijlage 261595

Maar dat zet je op de steen zonder een stukje steel? En hoe ziet de oude er dan uit met een hap eruit of....................:S. Of snij je de oude helemaal aan gort en stek je dat weer?
 
Maar dat zet je op de steen zonder een stukje steel? En hoe ziet de oude er dan uit met een hap eruit of....................:S. Of snij je de oude helemaal aan gort en stek je dat weer?


Haha ......

Gewoon een stuk(je) van de rand afknippen, als het stukje vastgegroeid is op een steentje dan groeit er als eerst een nieuwe steel.
De oude mist alleen een stukje van de rand en na een paar dagen zie je al dat de wond dinchtgegroeid is en na 2 weken zie je er niets meer van.
Leders herstellen echt heel snel.
 
Hier is een foto van dezelfde stek die ik vanmiddag gemaakt heb. Zoals je ziet staan enkele uren later de poliepen alweer uit.
20181104_190525.jpg


hier is een foto van een stek die ongeveer een maand oud is, zoals je ziet heeft deze alweer een mooie steel.
20181104_190507.jpg
 
Leuke nieuwe stekjes trouwens Jan, wat voor soorten zijn het?
gokje: 1ste een pocillopora en de 2de een montipora digitata?
 
Laatst bewerkt:
ik zou het niet weten wat voor soorten het zijn
heb ik niet naar gevraagd. 2de soort moeten de poliepen nog uit komen te staan.
 
pfff nu weer een ander wat groter probleem. Ik stond onderstroom toen ik mijn vinger in het water stak
 
heb jij weer......

Wat moeten we op de foto zien??

Ik heb het ook een keer gehad, toen was van een stromingspomp de kabel beschadigd waar hij de pomp in gaat.
 
op foto zie je beschadegde stroomdraad van stromings pomp zak tussen deksel geklemd denk dat dat de oorzaak is.
 

Terug
Bovenaan