zebraslak


G

Gast14

Guest
ik heb net 1 zebra slak gekoht en ben vanplan om eer te koopen heeft iemand hier info over ??
 
je koopt dus iets en gaat er dan info over verzamelen

normaal doe je het andersom toch
 
oke ik wou wAt algeneeters en die vrouw van de dierenwinkel zij dat deze slak veel algen at dus die na ik een ik wist niet van te voren dat ik een slak mee nam aar ik kreeg ook nog 2 vissen mee maar over die vissen wet ik ook niks daar zal ik zo foto van maken
 
vind het toch niet echt de juiste manier van doen
vissen kopen waar je niks van weet en achteraf wat info zoeken
zo zul je ooit nog wel eens met iets thuiskomen wat totaal niet past
want algemeen genomen is de kennis van dierenwinkels op aquariumgebied zeer beperkt tot onbestaande

heb je veel last van alg dat je dieren zoekt die algen eten ?
 
Ach jongen.. zo doe je dat toch niet.. gewoon dieren meenemen zonder enig benul!?
Dit schreeuwt om problemen! In de eerste plaats voor de dieren..
 
Zoveel alg eten die niet hoor. het zijn meer opruimers denk ik.
Jongen krijg je er ok niet nij want die komen alleen in brakwater dacht ik uit.
Ze zijn leuk om te zien maar dat is ook alles denk ik.

Je kunt beter de oorzaak van de alg proberen te achterhalen en op te lossen.
Daar kun je misschien beter een topic dan voor openen.
 
jha ik heel veel bruine alg
 
jha die andere 2 vissen waren ook algeneeters
 
10154258_234287676776669_9083059934816107932_n.jpg
dat is um
 
Siamese algeneter.

waar is de alg dan?
 
op het grind achter want en aan ze zijkanten van het aquarium en op somige bladeren
 
Dan ga je eerst kijken,hoe dat er op komt.
Water meten.
 
ik denk dat het door de lamp komt er zit nu een bureau lap boven want de tl lap is kapot gegaan
 
labeo_bicolor.jpg
hoe heet deze vis ?
 
ik dacht een bi color labeo toch?
 
Beste Jordi.
Het is zoals ook Bertus al aangeeft veel verstandiger om de oorzaak van de alg op te sporen.
Als je dit lukt heb je ten eerste geen alg en hoef je er ook geen vissen voor in te zetten. Over het algemeen eten vissen echt niet zoveel alg dat jij van je algen af komt hoor.Je moet je daar niet teveel van voorstellen hoor.
Als dat zo was dan had niemand een algenprobleem omdat het inzetten van bepaalde vissen dan de oplossing zou zijn.
Algen ontstaan doorgaans door een bepaald tekort. Dus als je echt last hebt van algen kun je beter even de waarden meten en die posten en hoelang je licht brandt e.d. Zo kunnen we misschien de oorzaak van de alg achterhalen.
 
ow zo dankjewel maar in vont het ook prachtige vissen dus niet aleen om de algen
 
heeft er ook iemand info over de goerami prachtige vissen die ik zeker neem als ik grooter aquarium heb
 
Ok dat zou kunnen hoor. Maar je opent een topic over slakken en nu gaat het over de Gourami s. Wellicht is het handiger als je daar een topic over opent als je vragen hebt over die vis. Nu wordt het zo warrig he :).
Maar op google kun je ook al heel veel vinden hoor, maar natuurlijk staat het vragen ook vrij ;)
 
haha ik vintut hier op makkelijker oke ik zal ff een ander topic aan maaken :)
 
jordi terpstra zei:
haha ik vintut hier op makkelijker oke ik zal ff een ander topic aan maaken :)

Ja dat begrijp ik wel hoor, maar het wordt dan onoverzichtelijk he.
Fijn dat je toch al een topic hebt geopend over de Gourami hoor :thumbs:
 
Labeo bicolor eet helemaal geen algen...

Hij wordt ook aardig groot en erg agressief in te kleine bakken. 60 cm. is veel te klein. Lees je nou eens in Jordi. Met de sluiers ben je ook al de fout in gegaan, maar je leert er niet van en neemt zomaar wat mee van de winkel. Weer vissen die helemaal niet in je bak kunnen.
 
Bertus zei:
Siamese algeneter.

waar is de alg dan?
Hoe weet je dat? Welke soort precies? Er zijn verschillende soorten die zo genoemd worden en waarvan er een paar zo ontzettend veel op elkaar lijken dat ik echt niet durf te zeggen welke soort Jordi heeft.

Ook Gyrinocheilus aymonieri wordt siamese algeneter genoemd en dat is een hele andere vis.
 
Wij hebben 2 zebraslakken (of sprintslakken) in onze Juwel Rekord 600.
We hebben vrijwel geen algen in de bak, maar of dat nu aan deze slakken ligt... ik denk het niet.
Een NADEEL van deze slakken is - vind ik persoonlijk - dat ze OVERAL eitjes achterlaten!
Deze komen niet uit, daar hebben ze - als ik het goed heb - brak water voor nodig.
Dat scheelt alweer ^__^
Ik ga ze iig niet nog eens kopen.

iliwd3.gif

Eitjes op de ombouw van het filter. Ook de gleuven zitten er vol mee.
 
Ja dat klopt helemaal Petra. Die ervaring hebben wij ook met deze slak.
 

Terug
Bovenaan