Zebraslak ontsnapt


Niwla

Well-known member
Lid geworden
29 december 2015
Berichten
1,699
Locatie
Groningen
Vanmorgen lag er ineens een zebraslak op de kast naast de bak (een SF Home 25). Ik heb hem snel teruggeplaatst maar denk niet dat ie het gaat overleven. is dit normaal en kan dit dus vaker gebeuren?
 
Tja, ze kruipen ook waar het niet gaat.

Doen appelslakken ook,he . die gaan ook door.

zorg zelf dat het niet meer kan.
 
Misschien had de slak honger en wou die naar mij toe (Om de hoek) ;)
Wel vervelend, heb je een open bak? Appelslakken doen het inderdaad ook wel, moet je goed zorgen dat ze nergens kunnen ontsnappen. Garnalen willen ook wel eens uit het aquarium klimmen, ik zie geregeld een uitgedroogde garnaal op de dekruitjes van mijn stelling.
 
Ludger zei:
Misschien had de slak honger en wou die naar mij toe (Om de hoek) ;)
Wel vervelend, heb je een open bak? Appelslakken doen het inderdaad ook wel, moet je goed zorgen dat ze nergens kunnen ontsnappen. Garnalen willen ook wel eens uit het aquarium klimmen, ik zie geregeld een uitgedroogde garnaal op de dekruitjes van mijn stelling.

Wat erg voor de garnaal ;(
 
Stel je niet zo aan?
Ze springen bij mij ook soms uit de bak , dan zie ik ze niet meer.

Stof zuig ik ze wel op.
 
Bertus zei:
Stel je niet zo aan?
Ze springen bij mij ook soms uit de bak , dan zie ik ze niet meer.

Stof zuig ik ze wel op.

:p
 
Niwla zei:
Vanmorgen lag er ineens een zebraslak op de kast naast de bak (een SF Home 25). Ik heb hem snel teruggeplaatst maar denk niet dat ie het gaat overleven. is dit normaal en kan dit dus vaker gebeuren?

Mijn ervaring is dat ze vooral op avontuur gaan als het water of de bodem niet fris meer is.
 
Ben afgelopen week wel aan het rommelen geweest in die bak. Misschien was dat de aanleiding? Vandaag waterwissel dus hopelijk besluit hij dan nog even te blijven ;-)
Anders heb ik nog wel een afdekplaat liggen maar als het ff kan gebruik ik die liever niet.
 

Terug
Bovenaan