Zebra danios


M

Mas84

Guest
FA82B679-D7B2-45EF-BE10-77EF53A3E078.jpeg
hoi, ik heb sinds 17 nov 4 zebra danios en 4 chineese danios en 2 appelslakjes in mijn bak. Ik had al een vermoede dat er activiteit was tussen de mannen en vrouwen zeebra. Nu 3 dagen later zie ik toch babys zwemmen. Klopt het dat ze worden opgegeten? Ik dacht dat namelijk gezien te hebben. Hoe kan ik dit voorkomen. Ik heb even een foto toegevoegt van onze bak. Ze zwemmen trouwens in koud water.
 
Ja de meeste vissen eten graag kleine levende diertjes die voorbij komen zwemmen,zelfs hun eigen jongen.
Is niet om lullig te doen maar je bakje is voor de meeste leden hier net een beetje als vloeken in de kerk om het zo uit te drukken.
 
Oke dankje, ja lekker vloeken in de kerk, dit is een mooi begin voor mijn dochter. Klein beginnen. We moeten wel eerst weten of we dit wel kunnen. Maar ik als mama houd het goed in de gaten
 
Veel drijvers zal de overlevingskans vergroten maar ja zoals John al bedoeld is dit bakje zo niet echt geschikt voor deze vissen.
 
Dit is wat ze mij zelf hebben geadviseerd, dit kan en mag. Dit is alleen als begin om te kijken of dit wat is. Wil het graag goed doen, lees me veel in. Ik ga het steeds leuker vinden zelf. Zal dus niet lang duren voor we groter gaan. Begrijp me niet verkeerd, maar mijn vraag was, worden de guppies oogegeten en wat kan ik hier aan doen. Commentaar over de bak van mijn dochtertje heb ik niet om gevraagt. Wat kan ik voor de babys doen nu.
 
Zorgen voor veel verstop plekken door meer anders vormige planten toe te voegen, soorten met veel en grotere bladeren, dan kunnen ze weg duiken.
Maar of het lukt zal aan de rovers liggen, vaker voeren kan ook wel eens helpen.
 
Commentaar over de bak van mijn dochtertje heb ik niet om gevraagt


Dat begrijp ik maar dit moet je niet als kritiek beschouwen maar enkel om je van goede adviezen te voorzien;). Zoals al gezegd kun je het beste veel verstopplekken maken en voor kleine Guppies zou ik drijvers inbrengen zoals bv waterpest of Hoornblad want daar kunnen ze goed tussen zich verschuilen.
 
77574805-E1F7-4C72-B657-3E569ED010AD.jpeg
Helemaal super, daar ga ik mee aan de slag. Dank jullie wel. Heb vanmorgen nog 2 baby gezien
 
Je zou natuurlijk ook ergens een klein bakje kunnen scoren en de babys omzetten. Je zou ook een divider kunnen kopen om zo je bak voor een deel af te schermen van de volwassen visse .
 
Dat is een goed idee, en dan is het hopen dat ik sneller ben met vangen dan de zeebra’s . Fijn dat jullie mee denken, dank jullie wel.
 
Een divider zou ik niet gebruiken in een klein bakje als deze. Zoals eerder aangegeven zou ik gewoon meer planten toevoegen zodat er verstopplekken zijn.
Ik weet niet welk bakje je hebt maar is er een reden dat het waterniveau onder de rand zit?
 
Nee er zit geen water onder, er ligt een bodembedekker in, mijn dochtje wilde graag roze steentjes erbij, die liggen er bovenop. Ik ga zo even naar de dierenwinkel om even wat aanteschaffen, divider lijkt me geen goed plan, omdat de vissen dan mider ruimte krijgen. Misschien hala ik wel een grotere bak voor de volwasse vissen, zodat de babys veilig zijn.
 
Ik bedoelde het waterniveau aan de bovenkant. Ben niet altijd even duidelijk :) Nu heb je nog een stukje glas waar geen water zit, en vind dit zelf altijd irritant ivm de verlichting. Ook is in een klein bakje elke liter water extra mooi meegenomen voor de vissen.
 
54737917-F35D-4850-B745-6897EC8DDEB8.jpeg
Ow dat, dat zal zijn 1 tot 2 cm. Danios springen zeggen ze. Ik heb wat beschutting extra erbij gedaan. Meer dan dit kan ik niet doen. Het is me afgeraden om de babys eruit te halen, ondat het voor een beginner lastig is om ze groot te krijgen, mocht er toch 1 blijven en het overleven dan hebben we geluk
 
Die appelslak zal het niet gaan redden op deze bodem, daar zijn d esteentjes te grof voor
 
Die slakken doen het heel goed, ze groeien mooi en ze graven als de beste. Die je ziet liggen heb ik even van zijn plek moeten halen. In 2 weken tijd is hij al gegroeit. Onder die steentjes ligt een bodembedekker, daar graven ze lekker doorheen
 
Dit is wat ze mij zelf hebben geadviseerd, dit kan en mag. Dit is alleen als begin om te kijken of dit wat is. Wil het graag goed doen, lees me veel in. Ik ga het steeds leuker vinden zelf. Zal dus niet lang duren voor we groter gaan. Begrijp me niet verkeerd, maar mijn vraag was, worden de guppies oogegeten en wat kan ik hier aan doen. Commentaar over de bak van mijn dochtertje heb ik niet om gevraagt. Wat kan ik voor de babys doen nu.


Niet zo boos doen gelijk hoor! ;)
Zag in je profiel dat je 34 was en noemt het mijn bakje dus vandaar mijn opmerking,was echt niet de bedoeling om je dochtertje te kwetsen oid maar zal je hopelijk wel snappen.
Ik hoop voor de visjes en voor jullie dat er snel een grotere bak komt zoals je al aangeeft want is voor de vissen beter en voor jullie ook want dan zal je zien dat de vissen een heel ander gedrag vertonen wat veel leuker is om te zien.
En met een geschikte inrichting hoef je je verder ook geen zorgen te maken om de baby visjes want dan zullen de sterkste het overleven waardoor er een mooi en gezond visbestand zal zijn.

Die grotere steentjes op de bodem zijn natuurlijk heel mooi om te zien voor kinderen en andere liefhebbers maar is helaas niet heel geschikt want het vuil zakt daar heel makkelijk tussen en gaat zo voor problemen zorgen.
Zo kan er oa blauwalg ontstaan en dat is geen alg zoals de naam doet vermoeden maar een bacterie die de vissen maar ook mensen ziek kan maken.

Een hoop advies waar je eigenlijk niet om gevraagd hebt maar zo gaat dat hier op het forum,is wel helemaal gratis en vaak betrouwbaarder dan in de winkel waar ze in een hoop gevallen enkel aan de centjes in de kassa denken! ;)
 
Ow ben zeker niet boos hoor, dat voorop het is alleen dat ik er helemaal nieuw in ben, ben pas net bijna 2 weken hier mee bezig. Maar ook wel een tijd daarvoor bezig geweest met wat is goed, internet laat weinig los over de zebradanios, vandaar ik hier ook ben. We gaan zeker wen grotere bak aanschaffen. Maar daar moet even voor gespaard worden. Ik ben blij met jullie adviezen, en zoals jullie zien doe ik er echt alles voor om het zo goed mogelijk te doen. Dit is wat ik nu heb kunnen doen. Zoals ik al eerder zei, dit is even om te kijken hoe het bevalt, en dan gaan we zeker groter. Het zijn de visjes van mijn jongste dochter, en moet er zeker van zijn dat ze het ook leuk blijft vinden. En tot nu toe doet ze er alles voor. Dus we gaan zeker groter in de toekomst
 
Welke adviseren jullie mij, ik ga dan liever af op wat jullie vinden, dan kan ik vast gaan rondneuzen welk merk en groote van de bak. Het houd me op een positieve manier bezich, het enige wat ik wil is het beste voor de visjes. Mijn dochter wilde heel graag een goudvis, wat men afbeeld bij deze bak mogen er 3 goudvissen in. Dat mag in werkelijkheid dus niet, omdat ze groeien en 70 jaar kunnen worden (nooit geweten)
 
Ik zou eens op mijn gemak marktplaats afstruinen. Aangezien je nieuw bent en de klappen van de zweep nog niet gehad hebt. Je zou de eerste niet zijn die honderden euros uit geeft om na 6 maanden weer te stoppen. Daarnaast is er gewoon heel erg veel mooi spul voor leuke prijzen te krijgen op internet ;)
 
Super
 
2A1FB0A2-BE83-4502-B3AE-5BF0300E4810.jpeg
Hoi hoi, wil dit graag even met jullie delen. We hebben een grotere bak aangeschaft, via marktplaats natuurlijk. Hij is wel heel groot, maar we willen het goed doen. Misschien in de toekomst over op tropisch. Ik ben nu al helemaal blij. Morgen ga eerst aan de poets, en dan vullen, hoop over een week of 2 de vissen over te plaatsen in deze bak appelslakken doen het super, had alleen een slakken plaag, een kleine bruine soort, dat heb ik opgelost met een slakkenetermijn kleine meid ook helemaal blij, en mama ook. Nu gaan we het samen doen
 
Haal alsjeblieft die blauwe bodem eruit, dat oogt zo enorm onnatuurlijk en je vissen worden er ook niet vrolijker van.
 
Welke slakken eter bedoel je eigenlijk?
 
Die blijven er niet in, zo heb ik hem opgehaald. Komt helemaal goed
 
Leuk idee ja, heb goed naar de kitranden gekeken, ziet er echt nog gaaf uit. Heel benieuwd als hij klaar is met de vissen van mijn dochter
 
Mooi formaat hoor ben benieuwd hoe het gaat worden.
Misschien overbodig maar wil het voor de zekerheid toch ff melden maar als de bak op dat tafeltje/kastje komt te staan moet wel heel de onderkant van de bak ondersteunt worden anders is de kans op een breuk heel groot.
Zou in dit geval dus een plaat net zo groot als de bak tussen de bak en meubel moeten maar misschien was dat al het plan oid en heb ik niks gezegd! ;)
 
Wel leuk dit topic.....! Dochter begint over bakkie...Mammie strijkt over haar hart en zie daar, nou is mammie geïnfecteerd door het aquavirus!! :thumbs::thumbs::thumbs:
 
Lieve reacties bak blijft niet op mijn tafel staan, komt op mijn kast te staan, die is 20cm langer dan de bak.
 
DE9EE15F-4A25-4FFF-9DA9-6CA8BFF9CC21.jpeg
Vandaag gevuld met water. Mooie blauwe poster aan de achterzijde, zwarte bodembedekker. Het speciale spul toegevoegd. We gaan toch over op tropisch. Hebben we meer keuze in mooie vissen, vissen die we nu hebben mogen mee naar deze bak
 
A7A9F61C-B906-42DF-AD27-574BC77395D6.png
B9613970-E85F-4C96-9290-E73575B9D75D.jpeg
Help, mijn Multilux is stuk gegaan. Is er toevallig iemand die er 1 over heeft of een lekke bak heeft waarvan die lichtbak het nog wel doet, die ik voor een leuk prijsje over kan nemen. Ik voeg even een foto door van de maat lampen. Nieuwprijs is ons te duur, hoop via jullie er 1 te kunnen scoren
 

Terug
Bovenaan