zaadjes planten


M

mmsk

Guest
Hoi allemaal,

Ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het planten van zaadjes voor aquariumplanten?

Ik heb verschillende zaadjes besteld uit china, waaronder een aantal soorten graszaad. Dit wil ik als mengsel gaan planten..
Echter vraag ik me af wat de beste methode is om ze te laten groeien.

Ik begreep dat het gras normaliter alleen in de droge periode zijn zaadjes los laat dus het moet sowieso emers gebeuren.
Maar moet ik het dan op een stukje gaas doen met aarde eronder? of wat aquariumgrind eronder? Ik hoop uiteindelijk niet elk stukje apart in het aquarium te hoeven plaatsen eigenlijk.

Voor de andere plantjes heb ik nu een kweekbakje neergezet in de vensterbank, met kleine bekertjes met aarde en de zaadjes 1 cm onder de aarde.Er zit op de bodem van de kweekbak een laag water en een verwarmingselementje op 25 graden.
Ik had ook gelezen bij een andere verkoper op de chineese website dat de zaden het best eerst 24 uur in warm water gelegd moeten worden, dan 48 uur in koud water en dan geplant moeten worden, maar vraag me af of dit nog nodig is wanneer de bak altijd verwarmd wordt....

Ik hoor heel graag jullie inzichten!
 
Als het een eerste keer is en de chinees geeft dat advies... Waarom zou je dta dan niet gewoon volgen ?

Of je er verder wat aan hebt weet ik niet maar ergens in mijn grijze massa ligt opgeslagen dat bij d elocale aqrium vereniging hier iemand zit of zat dei uit zaad aquariumplanten keekt dan wel kweekte.
 
Punt is dat de vertalingen vaak nogal krom zijn en dit dus gebaseerd is op mijn interpretatie van google translate.
 

Terug
Bovenaan