Ykkie's 180L


Y

Ykkie

Guest
Hallo, nou dit is dan mijn 180L bakje. Ik ben er erg blij mee, al zal mijn vissenbestand in de loop nog wel veranderen. Ik hou ook erg van fotograferen, al visjes soms nog best lastig.
Hier een kleine impressie van mijn 180L.

835474ykkie_0_82_aqua.jpg


496873ykkie_0_82_aqua.jpg


524564ykkie_0_82_aqua.jpg


en hier een paar foto's van mijn vissenbestand.

377563ykkie_0_82_corydoras.jpg


314896ykkie_0_82_jonge_vuurgarnaal.jpg


157314ykkie_0_82_l162_clown_plecto.jpg


816548ykkie_0_82_l204_wildvang_peru.jpg


837591ykkie_0_82_guppy.jpg


116991ykkie_0_82_0501_016.jpg


483651ykkie_0_82_cherry_barbeel_puntius_titteya.jpg


397916ykkie_0_82_corydoras.jpg


Ik heb nog 2 mysterievisjes, die staan in een ander deel al op het forum "welke vis is dit?"...en ik verander mijn bak nog wel eens...net nieuwe lampen gekocht, dys er zullen nog wel foto's volgen.

Groetjes, Marijke
ps: Tips zijn altijd welkom!! ;)
 
Ziet er leuk uit! Maar is dat hout echt? En ik zou die stenen er niet inleggen maar dat is persoonlijk.
 
Ziet er leuk uit! Mooie vissen heb je ook. Volgens mij is dat hout nep, al zie ik rechts wel wat liggen wat op echt hout lijkt? In ieder geval is het wel verstandig om wat hout te hebben voor de Panaqolus.
 
alleen de stronk is geen echt hout, destijds lagen er 3 kleine stukken hout bij, nu ligt er een stuk van 30cmx10cm kienhout in, dat moest even een tijdje weken....ik heb er 4 plecto's in, dus hout is een must...dus nu 4 stukken hout...stronk is puur ter decoratie. De stenen die erin liggen zijn een favoriet bij mijn indische modderkruipers...er zitten veel gaten in...en het is een erg grappig gezicht om ze als murene alleen met hun koppies eruit te zien....er is wel 1 streen weg gegaan toen het grote stuk hout erin kwam...zal binnenkort weer eens nieuwe foto's plaatsen...

Zie hier de slangenvisjes in de steen, er zit er nog 1 met zijn koppie uit de steen iets boven...

298484ykkie_0_82_2_kleuren_slangenvis.jpg
 
Hier hoe de bak er nu uitziet met extra hout aan rechterkant. Stuk voor de stronk (met slakkeneitjes erop) is ook echt, en er zit nog kienhout onder het mos, kunnen ze aan de onderkant ook bij, want staat omhoog.

Vraag me nog wel even af welke bewoners niet bij elkaar passen, tot nu toe laten ze elkaar goed met rust, en zijn ze allemaal aan het paren, dus heb niet het idee dat ze het slecht naar hun zin hebben. De enige die ik niet zal vervangen zijn de guppen, dat zijn eigenlijk de vissen van mijn dochter, maar als die dood gaan komen ze niet terug in mijn bak.

383421ykkie_0_82_19012014_003.jpg
 
ziet er leuk uit!
inderdaad erg grappig als de modderkruipers er met de kop uitsteken.
alleen ben ik wel benieuwd naar je stroming in de bak.
Heb dezelfde bak gehad, alleen vond dat er teveel stroming in de bak kwam door de standaard pomp.
 
Erg mooi aquarium! Leuk ingericht niet te druk, nu nog even wachten totdat de planten een beetje gaan uitdijen!

Ik ben ook wel benieuwd naar de stroming, kan dit echt kwaad voor bepaalde vissen?
 

Terug
Bovenaan