'yellow' probleem


D

dave04

Guest
Goedenavond,

Ik ben sinds ongeveer 10 weken de trotste bezitter van een mbuna-bak.
Voordat ik mijn probleem voorleg zal ik eerst even wat informatie geven.

inhoud aquarium: 240 liter. (juwel rio 240)

vissenbestand:
4x sprengerae (rusty)
4x demasoni
4x labidochromis caeruleus (yellow)

plantenbestand:
1x anubias
2x javaraan

Ik heb de bak zes weken laten indraaien exclusief vis. De bak draait nu vier weken inclusief vis. Naar mijn inzicht gaat het zeer goed. Echter is er toch iets wat jullie aandacht nodig heeft. Twee van mijn Yellow's gedragen zich extreem raar. Ze verschuilen zich constant achter mijn javaraan. Bovendien wijzen zij met hun neus constant naar het wateroppervlak. Wat kan hier aan de hand zijn? aan de andere vissen is niks te merken. Een enkeling gedraagt zich wat minder actief dan normaal. De rest van de bewoners zwemt zeer actief door de bak.

De vissen zijn nog jong en klein.
de demasoni's zijn 3cm
de yellow's zijn tussen de 4 en 6 centimeter groot.
de sprengerae zijn tussen de 6 en 8 centimeter groot
*naar schatting

Ik wil eerst wachten tot de vissen volgroeit zijn, om daarna te kijken hoe de bak dan oogt. ik zou graag nog ��n/meerdere groepje(s) erbij willen. Is dit mogelijk? Vooral ook gaat dit goed? Is dit verstandig? Natuurlijk gooi ik bij nieuwe bewoners de inrichting overhoop.

Tevens wil ik om jullie mening vragen over mijn bak. Hebben jullie nog tips & tricks?
Ik weet dat er wat weinig stenen in liggen maar mijn achterwand biedt zeer veel schuilplekken.
Ik ben zo nieuw als maar zijn kan in de hobby maar de onderwaterwereld interesseert mij zeer veel!

img_3634_(5).jpg

img_4000.jpg
 
aquarium_dave_.jpg


n.b.
 
Welkom op het forum.
Qua vissenbestand heb ik hier de afgelopen dagen zelf heel veel vragen gesteld en zijn er heel wat discussies gevoerd, want mij werd voor mijn 450 liter bak aangeraden om ook maar 4 visjes van 3 verschillende soorten te kiezen, of voor de optie te gaan de bak mutjevol te steken.
Ik ga voor de optie van 12 visjes gaan, dus ik denk dat het ook een beetje een persoonlijke keuze is.
Over de rest kan ik je geen raad geven, omdat ik zelf nog geen ervaring met deze visjes heb.

Veel succes in elk geval!!!
 
Ik kan het niet goed zien maar op de eerste foto lijkt de keelzak behoorlijk groot
Was dit nog niet toen je ze kocht, zo niet waar ik eigenlijk vanuit ga, warneer begon het nadat je ze had gekocht ?
Groetjes
 
Bek vol met eitjes, of jongen? Muilbroeder.
 

Terug
Bovenaan