Y split 17mm


T

Tom-s

Guest
Om mijn filtratie verder te verbeteren zou ik graag een tweede filter parallel aan mijn eerste schakelen.
Om deze in de kast er bij te plaatsen ben ik op zoek naar een koppel Y splitsingen voor de slangen.
Op Amazon UK zijn ze wel te vinden en op ebay ook wel, maar de verzendkosten zijn aanzienlijk. Iemand een NL webwinkel of fysieke winkel in NL of BE welke deze op voorraad heeft?
Ik maak gebruik van 16/22 (of 15/20) leidingen. Alternatief is een koperen 16mm y split van ebay.

Een Eheim T junction zou ook werken. Doch een Y split lijkt me aanzienlijk beter voor de "flow"?

Alternatieve suggesties?
 
Ik hou graag mijn darmen "los" in de kast. Wanneer ik ze tegen de kast monteer merk ik een toename in resonantie/vibratie van de kast.
Absolute stilte van de techniek is mijn streven.
 
Dus je wilt 1 invoer in de bak die in de kast uitsplitst naar 2 filters?
 
Dat zijn mooie stukjes. Houd wel rekening met een weekje levertijd. Als het al komt....
:sorry::sorry:

Maar als het goed is, zul je het nu sneller binnenkrijgen, ze zijn de laatste tijd druk bezig geweest om weer voor een snelle levering te zorgen:daisy:;)
 
Die stukjes bij Veldhuis lijken me erg mooi. Bedankt voor de suggestie!

Bijna optimaal omdat ik dacht aan 17mm.

En ik dacht inderdaad 2 filters op 1 instroom en 1 uitstroom te plaatsen.
Alternatief een onafhankelijke instroom en gemeenschappelijke uitstroom om de belasting op de beide filters te minimaliseren.

Het is gewoon een fijn idee om een tweede filter te hebben eerder dan 1 grote voor mij persoonlijk.
Dit omdat ik helaas al eens heb mogen ervaren hoe een vroeger filter er plots mee ophield.
Dat is niet fijn thuiskomen na een lange werkdag.

Dit was het china alternatief: https://www.ebay.com/itm/16mm-Coppe...619664&hash=item3d3edb1386:g:q40AAOSw8GtZSSTb
 
Die stukjes bij Veldhuis lijken me erg mooi. Bedankt voor de suggestie!

Bijna optimaal omdat ik dacht aan 17mm.

En ik dacht inderdaad 2 filters op 1 instroom en 1 uitstroom te plaatsen.
Alternatief een onafhankelijke instroom en gemeenschappelijke uitstroom om de belasting op de beide filters te minimaliseren.

Het is gewoon een fijn idee om een tweede filter te hebben eerder dan 1 grote voor mij persoonlijk.
Dit omdat ik helaas al eens heb mogen ervaren hoe een vroeger filter er plots mee ophield.
Dat is niet fijn thuiskomen na een lange werkdag.

Dit was het china alternatief: https://www.ebay.com/itm/16mm-Coppe...619664&hash=item3d3edb1386:g:q40AAOSw8GtZSSTb
Das wel met gratis verzending en verzending wereldwijd he.
 
Die stukjes bij Veldhuis lijken me erg mooi. Bedankt voor de suggestie!

Bijna optimaal omdat ik dacht aan 17mm.

En ik dacht inderdaad 2 filters op 1 instroom en 1 uitstroom te plaatsen.
Alternatief een onafhankelijke instroom en gemeenschappelijke uitstroom om de belasting op de beide filters te minimaliseren.

Het is gewoon een fijn idee om een tweede filter te hebben eerder dan 1 grote voor mij persoonlijk.
Dit omdat ik helaas al eens heb mogen ervaren hoe een vroeger filter er plots mee ophield.
Dat is niet fijn thuiskomen na een lange werkdag.

Dit was het china alternatief: https://www.ebay.com/itm/16mm-Coppe...619664&hash=item3d3edb1386:g:q40AAOSw8GtZSSTb

Ik zou 19mm nemen. Even de slang in kokend water houden, schuif je hem er zo op.

Heb zelf de 16/22 slangen op 20mm pvc slangpilaren geschoven met deze truc.
 
Dus je wilt 2 filters met een 16/22 mm aansluiting aansluiten op 1 17MM Y stuk?
Volgens ga je daarmee de mist in, krijgen de filter of te weinig water aangeleverd (bij instroom)
of ze kunnen niet de optimale waterflow leveren omdat er 2 filters door 1 16/22mm slang heemmoet (bij uitstroom)
 
Er zijn filters tot 2000l/h te krijgen met dit formaat slangen. Ik zie er niet echt een probleem in zolang ik daaronder blijf. De uitstroom zal zeker geen belemmering zijn. Dan is de weerstand iets hoger voor beide filters, maar dat kunnen de pompjes prima hebben. Op de instroom zit inderdaad de belemmering, ivm mogelijk te hoge onderdruk voor de leidingen of de instroom, vandaar de overweging om een dubbele instroom te hanteren. Mijn grootste formaat Eheim filter doet het ook prima met 16/22mm buizen en die pompt aardig wat liters rond, echter heeft deze van zichzelf al een dubbele instroom.
Dit topic heeft me wel doen nadenken om eens te experimenteren met een andere buismaat en/of multipele instromen om de huidige situatie eerst verder te optimaliseren. De Y splitsing is alvast besteld. En de extra lily pipe inflow ook. En bedankt voor de tip van 19mm y stukken!
Ik heb ook al eens gezocht naar een grote formaat (bijv 25mm) uitstroom lily pipe, maar nog niet gevonden.
 

Terug
Bovenaan