Xiphophorus nezahualcoyotl & Girardinus metallicus...


stanovic

Well-known member
Lid geworden
4 maart 2010
Berichten
1,331
Leeftijd
56
Locatie
oosten des lands
Website
www.emeraldking-aquatics.com
Een korte video (sorry, dat het zo donker overkomt... had het licht dus duidelijk verkeerd staan) van mijn nezzies (Xiphophorus nezahualcoyotl) en mijn metaaltandkarpers. De wild zwaarddragersoort Xiphophorus nezahualcoyotl is een bergzwaarddrager en wordt onder kenners kortweg 'nezzies" genoemd. De metaaltandkarpers (Girardinus metallicus) daar zwemt bij mij toch wel een wat gemngd gezelschap. Aangezien de wildvorm geheel grijs te noemen valt. Er bestaan qua kweekvormen 3 verschillende vromen. De zg. zwartbuik (ook wel black chin genoemd), de geelbuik en de uitvoering met zowel zwart als geel. Ik heb hier thuis zelf een witte mutatie zien opduiken en tot zover niet meer. Zowel de metaaltandkarper als de bergzwaarddrager zijn interessante levendbarende soorten om te houden.
 
Valt me op hoe rustig ze zijn als ik ze vergelijk met mijn ADHD- Xyphoporussen. Is dat een toevalopname of is dat 'standaard'?
 
Valt me op hoe rustig ze zijn als ik ze vergelijk met mijn ADHD- Xyphoporussen. Is dat een toevalopname of is dat 'standaard'?
Dat verschilt per soort binnen het genus Xiphophorus. Je hebt hele levendige en hele rustige soorten.
Leuke video Stan.
Dank je, John...
 
Leuke aanwezige visjes inderdaad 😄 in denk ook wel dat dit het effect is van lage verlichting. En dat je zelf in een donkere ruimte lijkt te staan tijdens het filmen 😄
 
Leuke aanwezige visjes inderdaad 😄 in denk ook wel dat dit het effect is van lage verlichting. En dat je zelf in een donkere ruimte lijkt te staan tijdens het filmen 😄
Ik hou er wel van als de fishroom donker is en enkel de bakken verlicht zijn. Dan kan ik mij beter focussen op de bakken.
 
Dan is het mysterieuser

Deze platys zijn afkomstig uit duizenden jaren oude inca, mayas en toltekenstammen
Noem ze maar latinas of latinos hoe je wilt.
Platys variatus
 
Ik hou er wel van als de fishroom donker is en enkel de bakken verlicht zijn. Dan kan ik mij beter focussen op de bakken.
Ik denk ook wel voor de vissen veel rustiger is en wellicht dat het zelfs in de kosten scheelt 😄 maar jij had er veel bakken staan he? Niet een paar bakjes.

Dan is het ook fijn om een donkere omgeving te hebben zodat je bij verschillende bakken met verschillend licht kan werken misschien 😄
 

Terug
Bovenaan