WPT’s Nano aquariums


WPT

Well-known member
Lid geworden
7 februari 2017
Berichten
830
Locatie
Zuid Holland
Website
www.youtube.com
Hallo mensen,

Nu ik alles een beetje draaiende heb vond ik het ook wel leuk om even een foto album aan te maken van mijn Crystal Red kweekbak.

Hier een video waar de garnalen gewoon lekker bezig zijn:


Garnalen genieten van een stukje wortel:


Al gauw kwamen gelukkig de zwangere dames. 1 dame was zwanger gekocht en heeft helaas op 1 eitje na al haar eitjes verloren. Nu zijn er alweer twee andere zwangere dames in de bak.

e5wYLtoErqYt-QfaxFIvHEJVXlHQESxY.jpeg


Ik werd gek van de opwaaiende Catappa bladeren dus heb daarom nu maar een steentje aan de bak toegevoegd:
e5wYLtoErqYt-QfaxFIvHEJVXlHQESxY.jpeg


Ik kan niet wachten tot over een maand als er dan hopelijk veel jonge garnaaltjes rond dwarrelen! :)

zwangere-dame-02.jpg


steentje-bij-garnalen.jpg
 
Leuk dat het zo goed gaat Wouter!
 
Vandaag de garnalen voor het eerst een Spinazie voerblokje gegeven. Het beviel ze erg goed! :)

 
Mooi hoor,je kan ook een vers blad spinazie in de bak doen bv.
 
Ik zag het al helemaal voor me, een mooie brede kast precies groot genoeg voor twee Dennerle Nano Cube bakken naast elkaar. Niet alleen erg mooi maar ook ideaal om de garnalen uit te selecteren. Na wat tegenslag van een te zwakke kast, die ik flink verstevigd heb is het dan eindelijk zo ver.

Zie video:

 
Gister leuke dag gehad op de Belgium Shrimp Contest. Nog andere forum gangers die er geweest zijn?

Ik heb een nieuw netje, nieuwe spons filters en 2 nieuwe garnalen gescoord! :)

IMG_1175.JPG


IMG_1176.JPG
 
Ik was er iniedergeval niet:D Ik was in almelo bij een beurs:D
 
Mooi dat je kleintjes hebt hoor:thumbs:
 
Bedankt! Kan niet wachten totdat ze iets groter en gewoon goed te bekijken zijn.
 
Omdat ik niet 100% tevreden was over de Aquael pompjes heb ik als test nu een Eheim lucht pomp aangesloten. Zie:



En van de week bij onlineaqariumspullen.nl een Shrimps Forever proefpakket besteld. Aanrader!

IMG_1460.jpg
 
Leuk! En hoe gaat het met je jonkies?
 
Gebruik je ook iets van mineralen om ze te helpen met het vervellen?
 
Wat een voer allemaal,ook al van die verwende beestjes! ;)

Wat zijn de waterwaarden dan precies Wouter?
 
Ik heb nano crusta mineral van Dennerle, geen idee waar het voor is. En ik geef nano crusta fit van Dennerle, ook geen idee waarvoor :stom:

Maar geef je dan dingen waar je niet van weet waarom je het geeft?
 
Zelf heb ik de Crusta fit altijd gebruikt en nu gebruik ik Gh+ mineral voor de geleidbaarheid op peil te brengen. In feite moet de Crusta fit wel voldoende zijn lijkt me. ik ben ook wel benieuwd naar de waterwaarden en weet je ook de waarden van de verkoper?
 
Ja dat snap ik maar er wordt vooral door winkels vaak ook van alles aangepraat dus ik adviseer je om altijd daarmee uit te kijken want het is dan ook zonde van het geld.
Maar goed ik denk niet dat de oorzaak in de mineralen zal liggen dus. Zijn de waterwaarden bekend?
 
Gister leuke dag gehad op de Belgium Shrimp Contest. Nog andere forum gangers die er geweest zijn?

Ik heb een nieuw netje, nieuwe spons filters en 2 nieuwe garnalen gescoord! :)

Bekijk bijlage 10638

Bekijk bijlage 10639

Ik lees dat je hier 2 nieuwe hebt aangeschaft. Zitten die wel op een ph verlagende bodem want dat is een mooie TB en die vragen vaak wel een verlagende bodem. Zitten/zaten de kleintjes in een goed ingedraaide bak?
 
Hoi, waterwaardes houd je van me tegoed, die heb ik hier nu niet. Maar ik heb deze altijd trouw bijgehouden en waren elke keer ok. De bak is ingedraaid en heeft een ph verlagende bodem. Alles gaat ook goed in de bak: ik zie regelmatig vervellingen, paringsdansjes en ook de TB is lekker bezig. Alleen op een of andere reden heeft maar 1 jonkie overleefd. Overigens niet direct aan het begin wel de nodige jonkies in de bak gezien. Misschien ben ik zelf ook teveel aan het rommelen geweest toendertijd in de bak.

Die middeltjes die ik eerder omschreef adviseer je deze voor Crystals of ook voor Neocaridina's zoals Blue Dreams?
 

Terug
Bovenaan