WPT’s Nano aquariums


Mooie foto s hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Leuk, zo'n upgrade naar een grotere bak! Ik ben erg benieuwd!
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Bedankt voor alle leuke reacties!

Mooi zeg! Komen er nog meer planten in?
Er komen waarschijnlijk niet of niet veel meer planten in. Ik heb er juist voor gekozen de bak zo leeg mogelijk te houden zodat je de garnalen goed kan zien. Al zal het mos nog wel flink verder groeien.

Hij zit ook nog vol met kikkerbeet wat je op deze foto's niet ziet.
 
Wat ik ook heb is een leuke stronk hout die rechtop staat en die dan bekleden met mos.
 
Heldere licht komt denk ook door het lichte grind? Ik heb de LED lamp van Dennerle.
 
Weer een kleine update:

Gister mijn eerste eitjes van de rode posthoornslak gezien in de bak. Ik ben er nog steeds niet over uit of ik hier nu blij mee moet zijn of niet? :juggle: Hoelang duurt het voordat deze eitjes uitkomen?

Verder een foto van een Crystal die net verveld was. Vond ik gewoon een leuke foto :cool:

IMG_1782.JPG


IMG_1783.JPG
 
Ik had afgelopen week ook heeeeeeeeeeeeeeeel veel eitjes in mijn nieuwe bak. Deze heb ik tijdens het onderhoud afgezogen. Slakken genoeg hier in huis :)

En idd erg gave foto van de vervelling.
 
Die garnaal hangt zn oude jas tenminste wel netjes op:D:D
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Duurt zo'n beetje een week.
 
Gave foto zo! En mooi scherp!
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Wat een mooie foto's! Leuk om zo te zien die vervelling.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Dat is echt een hele mooie foto van die vervelde garnaal.
Alles goed in het bakje?
 
Heb je al kleintjes gehad van je Tylo s en hoeveel heb je er nu?
 
Dat is echt een hele mooie foto van die vervelde garnaal.
Alles goed in het bakje?
Bedankt! Alles gaat goed in de bakken. Zowel bij de blue's als bij de Crystals zwangere rondlopen. Ik verwacht dat er van beide soorten binnen een week eitjes uit gaan komen dus ben benieuwd. Dat worden dan mijn eerste Blue jonkies.

Heb je al kleintjes gehad van je Tylo s en hoeveel heb je er nu?
Nee helaas en vreemd genoeg nog geen jonkies van de tylo's :( ik heb er 5 in de bak zitten dus je zou denken dat er toch wel een mannetje en vrouwtje tussen zou zitten...
 
Ja met 5 mag je dat wel verwachten. Ik heb er zo n 13 in een bak en heb een dik jaar geen kleintjes gezien en de laatste maanden zijn ze weer actief en er lopen al zo n 18 kleintjes rond. Dus het kan maar zo weer gebeuren hoor en je ziet dan vanzelf een heel klein Tylootje kruipen:)
 
Ja met 5 mag je dat wel verwachten. Ik heb er zo n 13 in een bak en heb een dik jaar geen kleintjes gezien en de laatste maanden zijn ze weer actief en er lopen al zo n 18 kleintjes rond. Dus het kan maar zo weer gebeuren hoor en je ziet dan vanzelf een heel klein Tylootje kruipen:)
Ik heb ze nu bijna een maand lang in een andere bak met betere waterwaardes voor ze. Ik hoop dat dit wat uit gaat halen.

Ik heb in ieder geval wel al jonkies van mijn Posthoornslakken, Haha :br:
 
De Tylo s hebben graag hogere waterwaarden voor wat betreft de kh en de ph. Ik heb ze hier op gewoon kraanwater zitten dus. Ook geen planten want daar snoepen ze graag van zo af en toe. Ik heb ze in een 40 literbak met een leuk stuk hout erin en verder eigenlijk niks.
Posthoorntjes is soms net onkruid inderdaad:D:D
 
Ik heb ze nu in een 60 liter bak met ook gewoon kraanwater en geen Ph verlagende bodem.
 
Dan moet dat haast wel goedkomen maar op bestelling leveren ze niet dacht ik:D:D
 
Nou dat gaat dan lekker zeg. Is dat bij Chris geweest want die was of is op vakantie meende ik.
 
Nou dat gaat dan lekker zeg. Is dat bij Chris geweest want die was of is op vakantie meende ik.
Haha! :D nee, ik bedoelde dat ik er 3 had besteld bij de huidige 5 zittende slakken. En die hebben nog steeds niet geleverd! :juggle:


Hier nog wat experimenten met mijn nieuwe HEMA lens voor mijn iPhone op advies uit het andere topic. Er zitten leuke foto's tussen maar oefening is nog nodig :cool:

IMG_1980.jpg


IMG_1982.jpg


IMG_1984.jpg


IMG_1987.jpg


IMG_1992.jpg
 
Zo te zien heb je de smaak al goed te pakken! Mooie foto's.
 
Haha! :D nee, ik bedoelde dat ik er 3 had besteld bij de huidige 5 zittende slakken. En die hebben nog steeds niet geleverd! :juggle:

O, bedoelde je dat zo. Tja, ik ben blond he:sorry:. Er komen vast vanzelf wel kleintjes hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: WPT
Leuke foto's, heb gister ook die lens gehaald bij de Hema.
Was even puzzelen voordat ik doorhad hoe het werkte en idd is het een beetje oefenen met het macro lensje, maar wel heel leuk.
 
Ik heb stiekem aandelen bij hema:D
 
Oh, die lensjes heb ik ook, dat zijn leuke foto's, goeie tip! Ik ga het ook eens proberen!
 
Nadeel is dat ze niet goed op elke telefoon passen. Wij hebben de Lumia XL en dan past het net niet lekker.
 

Terug
Bovenaan