Wortels van Els, Beuk of Eik in aquarium?


Jesse230700

Well-known member
Lid geworden
27 mei 2016
Berichten
60
Leeftijd
23
Locatie
Buitenpost
Kun je de wortels van de Els, Beuk of Eik gebruiken in het aquarium? Zoja, hoe moet je deze van te voren behandelen?

Alvast bedankt!:thumbs:

igarape.jpg
 
Volgens mij wel, ik zou ze zo veel mogelijk proberen schoon te maken met water zodat er geen aard resten achterblijven.
Eerst goed laten drogen, en dan inwateren.
 
Zou ook goed kijken of er geen hars ergens zit want dat kun je dacht ik ook beter niet hebben. Verder heb ik er geen eigen ervaring mee.
 
Zou ook goed kijken of er geen hars ergens zit want dat kun je dacht ik ook beter niet hebben. Verder heb ik er geen eigen ervaring mee.
Volgens mij wel, ik zou ze zo veel mogelijk proberen schoon te maken met water zodat er geen aard resten achterblijven.
Eerst goed laten drogen, en dan inwateren.

Thanks voor jullie antwoorden!:thumbs:
 
Ik weet het niet Ben. Je hebt vast gelijk. Wij hebben een Indische Sierkers dacht ik en daar is de schors van beschadigd maar hij maakt wel veel hars.
Dat is zeker weten geen loofboom, maar ik ben geen bomenexpert.
 
Allemaal perfect te gebruiken.
Tenminste als je het bij beuk hebt over de boom (boom = beukenhaag) en niet de haagbeuk.

Gewoon even afspoelen.
Wel best bruine bladeren gebruiken bovenaan de bladerlagen. (Niet de bladeren die al in verre staat van ontbinding zijn gebruiken)
 
Allemaal perfect te gebruiken.
Tenminste als je het bij beuk hebt over de boom (boom = beukenhaag) en niet de haagbeuk.

Gewoon even afspoelen.
Wel best bruine bladeren gebruiken bovenaan de bladerlagen. (Niet de bladeren die al in verre staat van ontbinding zijn gebruiken)

Het gaat over de wortels, niet over de bladeren, ik zou deze wortels sowieso niet in een aquarium gebruiken, komt teveel vuiligheid van.
 
Oeps Luc. Je hebt helemaal gelijk haha, veel te snel geweest.

Wortels kan je beter nooit gebruiken, want van elke soort krijg je altijd een grote schimmelvorming en daarmee gepaard gaande cyanobacteriënbloei.

Dankjewel voor het verbeteren Luc. ;)
 
Oeps Luc. Je hebt helemaal gelijk haha, veel te snel geweest.

Wortels kan je beter nooit gebruiken, want van elke soort krijg je altijd een grote schimmelvorming en daarmee gepaard gaande cyanobacteriënbloei.

Dankjewel voor het verbeteren Luc. ;)

Zonder dank, ken je al lang genoeg om te weten dat het een abuis was :)
 
Het gebruik van wortelstronken kan zeker hoor, maar dan moet je ze eerst laten drogen en grondig reinigen (hoge druk erop bvb).
Ze zo uit de grond je bak induwen lijkt me minder verstandig omwille van reeds aangehaalde redenen...
 
Is niet van een boom maar spiderwoord bv zijn gedroogde en ontschorste wortels van de Rododendron.
 

Terug
Bovenaan