Wormpje


A

adjumbe

Guest
Toch maar even navragen hoor..

Een aantal dagen terug zat ik rustig voor het aquarium en ik zag ineens een heel dun wit sliertje (ong. 1 cm).

Ik dacht eerst dat het een raar stukje stront was, maar ineens zag ik dat het een soort van kronkelde. Het zweefde gewoon een beetje rond, maar het was wel duidelijk iets van een worm. Heb er ook geen meerdere gezien.

Een week daarvoor zat er ineens een soort zuigertje op het raam geplakt. Ook 1 exemplaar, zover ik heb ontdekt. Die heb ik er toen uitgehaald en verder geen familieleden meer gezien. Ik weet niet of het een mogelijkheid is, maar het valt me op dat ik nu dus 2 soorten beestjes zie nadat ik levend voer heb gegeven aan de visjes. Tubifex. Kan dit er iets mee te maken hebben?

Iemand enig idee over wat voor een wormpje ik het hier heb?
 
Ja,tubifex.
 
Het kan dat het daar bij zat. Is het niet gewoon tubifex wat de bodem in is gekropen?
 
En die andere die op het raam geplakt zat is misschien wel planaria. Google er maar eens op.
 
Tubifex klinkt erg logisch inderdaad.

En heb even op google gekeken en planaria lijkt inderdaad sprekend op het geplakte beestje!
 
ik heb ook wel eens een plakkend beestje op mn ruit gehad maar dit bleek een bleodzuigertje te zxijn die met de planten mee was gekomen.
maar tubifex of planaria is aannemlijker aangezien je tubifex gevoerd hebt :p
 

Terug
Bovenaan