Wormen? Wat zijn dit?


D

demivissen

Guest
ik vroeg mij af of ik gelijk had op de foto is een worm te zien, hij zwemt door mijn aquarium en gaat ook de bodem weer in.
75991EC0-C18B-4D51-8A4F-7B03FF9A21A1.png
ik denk dat dit de planaria worm is maar ik weet het niet zeker. wat denken jullie? ik ben wel al begonnen met het bestrijden via flubanol omdat ik bang ben dat het mijn jonge garnalen op eet. iemand nog tips en tricks voor het gebruik van flubenol?
 
Een planaria is het zeker niet.
Maar welke soort juist dat kan ik je niet zeggen.
Ik weet wel dat ze onschadelijk zijn en enkel detritus eten.
 
Geen planaria inderdaad en iets van een platworm denk ik.
 
en wat kan ik hier tegen doen?
 
Geen planaria inderdaad en iets van een platworm denk ik.

ik heb nog even gezocht zou het misschien een Nematoda worm kunnen zijn? zo ja wat kan ik hier aan doen? ik zie namelijk dat die in de garnaal kruipen en deze dood maken...
 
hier nog een video
 

Bijlagen

  • IMG_7123.MP4
    7.3 MB
Ik zie alleen de tijdsbalk lopen maar geen bewegend beeld. Of het de door jouw bedoelde worm is durf ik niet te zeggen en tegen wormen kun je flubenol inzetten maar ja ik zou het alleen doen als deze worm kwaad kan. Zijn er meer want anders kun je hem misschien uitzuigen met een slang.
 
Je video doet het niet (bij mij), maar je kan van zo'n foto niet oordelen wat de soort precies is. Sommige wormen zijn parasieten, andere niet. Welke dit is kan je zo niet beoordelen. Als je maar 1 worm hebt zou ik geen middelen gebruiken.
 
het zijn meerdere wormen. zitten voornamelijk in de grond als ik deze beweeg komen ze er uit soms zie ik ze gewoon zwemmen door mijn bak heen. ik hoop dat jullie de video nu kunnen zien
 
Nee voor mij niet zichtbaar en wellicht uploaden op Youtube en dan hier de link posten.
 
Qua bewegen vindt ik het op opstartwormen lijken en die kunnen geen kwaad. Hoelang draait dit bakje nu?
 
nee ik heb mijn bak al 1,5 jaar ongeveer.
Qua bewegen vindt ik het op opstartwormen lijken en die kunnen geen kwaad. Hoelang draait dit bakje nu?
 
Zonder vissen erbij kan je die altijd krijgen.

Maar goed de eerste moet dan wel op de een of andere manier in de bak zijn gekomen toch want uit het niets zullen ze niet komen denk ik.
 
Maar goed de eerste moet dan wel op de een of andere manier in de bak zijn gekomen toch want uit het niets zullen ze niet komen denk ik.
Hoe krijg je planaria, hydra enz enz.
Die kunnen overal uit komen
 
Ja ok maar je brengt ze dus op de een of andere wijze in de bak. Of met planten of wat dan ook maar. Een bak zonder vissen heeft bijna altijd wel iets van dat gespuis aan boord.
 
wat denken we precies dat het nu is? en wat moet/kan ik er tegen doen?
 
Ik gok op opstartwormpjes. Zelf heb ik daar nooit iets tegen gedaan.
 

Terug
Bovenaan