wormen en parasieten en gyrodol 2


4

4444

Guest
ik heb nu behandeld met gyrodol 2 tegen wormen en parasieten..moet vanmiddag nog 30% verversen en de filtersponzen terugplaatsen..iemand ervaring met dit middel? ik heb het idee dat het wel aangeslagen is. is het nodig na te behandelen of iets met de filter te doen? kan het terugkomen? of in de filter blijven leven. volgens mij hebik nu de sterktse over en hoop dat t zo goed blijft gaan!
 
alleen bij eitjes leggende kiewwormen de behandeling herhalen na 1 week.. hoe wee ik of ze eieren leggen? en kan het zijn dat mijn filter alleen bestaat uit groene spons blauwe spons zwarte spons en watten en welke moet eerst groen of blauw?
 
Waarom heb je de filtersponzen eruit gehaald dan? Ook daar kunnen wormen/parasieten zich in nestelen en had je ze beter mee kunnen laten draaien alleen koolspons (zwarte) moet eruit omdat deze medicatie eruit filtert.
Nu wel eerst de filtersponzen goed onder kokend water afspoelen voordat je ze terug plaatst.
Ja wel nabehandelen over 1 week ivm evt eitjes van kieuwwormen.
Tijdelijk even met enige regelmaat blijven verversen en na de behandelingen wat vloeibare filterbactieri�n erin doen zoals Nitrivec van Sera of Filtermedium van Easylife.

Voorlopig even geen vissen meer bijplaatsen tot alles weer stabiel is en je waterwaarde's blijven meten of laten meten.
 
4444 zei:
alleen bij eitjes leggende kiewwormen de behandeling herhalen na 1 week.. hoe wee ik of ze eieren leggen? en kan het zijn dat mijn filter alleen bestaat uit groene spons blauwe spons zwarte spons en watten en welke moet eerst groen of blauw?

Kieuwwormen leggen altijd eitjes dus als je niet zeker weet met welke worm je te maken hebt gehad ivm het schuren dan ALTIJD kuur herhalen anders blijf je prullen.

Heb je een Juwel binnenfilter? Dan grofste spons onderop, dan fijne spons, dan zwarte koolspons en als laatste de het filtervlies (watten). Denk uit mijn hoofd dat de groene spons de grofste is dan de blauwe.
 
oke bedankt! is het nu verstandig de alle sponzen erug te plaatsten en volgende week te herhalen en dan alleen de zwarter eruit halen?
 
Ja alle sponzen met heel heet water uitspoelen en terug plaatsen dan volgende week alleen de zwarte koolspons eruit, kuur herhalen en koolspons er weer in en even flink verversen. Dan echt even wat vloeibaar filtermedium toevoegen en waterwaarde's in de gaten houden. Bij eventueel nitriet (NO2) meting dagelijks gerust 50% verversen en wel met water op dezelfde temperatuur aanvullen.
 

Terug
Bovenaan