Woonboot


M

Miss Molly

Guest
Hoi, ik weet niet of dit de juiste plek is om dit te vragen, maar ik doe t toch maar.

Ik ga binnenkort samenwonen op een woonboot. Nu ben ik daar al een aqua60 aan het opstarten om mijn aqua40 op een gezonde manier over te brengen.
Er komen dus nu twee redelijk kleine aquariums te staan, ooit is het wel de bedoeling dat er een meterbak gaat komen.

Ik heb al gelezen dat er meerdere woonbootbewoners op het forum zijn, dus ik wil graag weten wat de ervaringen zijn met storm bijvoorbeeld. Het kan hier op de vaart behoorlijk spoken. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden?
 
Zou zorgen dat het niet kan schuiven.

Rubber mat er onder.
 
De beste oplossing zou zijn als je de bak ophangt aan kettingen b.v of kies voor een hogere bak zodat je voor een lagere waterstand kan kiezen en i.d.d er voor zorgen dat de bak niet schuift.
 
Zou niet aan kettingen hangen. met het schommelen.

Hoge bak, wel een idee, om de waterstand dan 1/3 te verlagen.

Deed schippersvrouwtje ook, tijdens het varen.
KLotste het niet uit de bak.
 
De rubberen mat hadden wij ook bedacht.
Misschien ook het water een poosje niet afvullen voor de visjes er in gaan en kijken wat het waterverschil daadwerkelijk gaat zijn.

Ik dacht zelf nog aan een rand van een paar cm aan de bovenkant afplakken met tape, zodat het licht niet tussen het water en de dekselrand doorschijnt. Ook op zich wel erg leuk met drijfplanten. Daar is dan ook wat meer ruimte voor.
 
Andere mogelijkheid is een paludarium half plant/half water die men ook voor schuttersvissen gebruikt.
 
Aan een Paludarium heb ik ook gedacht, maar dat is veel mooier als je er echt de juiste bak voor hebt denk ik. Een SF Aqua60 leent zich daar niet echt voor.En voorlopig moet ik het hiermee doen.
 

Terug
Bovenaan