wonderspons voor ruiten


rickie94 zei:
ik heb het idee dat er een 'zeepsopachtig' goedje vrij komt, denk niet dat dit goed is voor de vissen?

Dat niet, maar mogelijk zou de Melamine zich kunnen opstapelen in de vis. En vermits zo'n vis een kleinere massa heeft, is die wellicht ook vatbaarder voor de eventuele nadelige effecten.

Vergeet ook niet dat in je aquariumwater van alles en nog wat wordt toegevoegd. Geen mens die kan voorspellen hoe het gaat reageren met die Melamine.

Allemaal ��n groot vraagteken en dan ben je better safe than sorry. Beter niet gebruiken, er zijn veilige producten zat om de boel te reinigen.
 
Ik gebruik gewoon zo n groen/geel sponsje van de supermarkt. Dan neem ik normaal niet de schuurkant maar de zachte sponskant en dat wil ook prima. Ook de groene kant gebruik ik af en toe voor als iets wat vaster op de ramen mocht zitten en dat geeft geen krassen. Dus zoiets zou ik gebruiken ipv een wonderspons.
 
Bij de Action verkoopt men een sponsje met een blauwe "schuurkant". Al is schuurkant misschien niet het goede woord want de spons schuurt niet en zorgt dat je glas krasvrij blijft. Samen met een plastic pasje van V&D, die je toch al niet meer kan gebruiken, zorgt dit al jarenlang voor schone ramen bij mijn aquarium.


Groet,
Ben.
 
Gewoon een steel met scheermesje erin, hoef je ook niet in het water met je handen..
 
benvo zei:
een plastic pasje van V&D, die je toch al niet meer kan gebruiken

1-rk055GsimW6EsvlpZ33857gxt_vg8x.gif
 
Ik stel voor dat we de huisvrouwen onder ons een sponge-war laten uitvechten.

U kan nu inzetten op de kandidaten via bet.aquaforum.nl
 
jessicapilon zei:
Mag ik niet meedoen dan :( :D

Er staat nergens in het reglement dat huisvrouwen die John heten, uitgesloten zijn van enige competitie ;)
 
Nee hoor maar zag het niet in de beginpost staan dat het zo goedkoop mogelijk moest zijn. Voor die paar euro weet je iig zeker dat het aquarium geschikt is.
 
Tom_ zei:
Nee hoor maar zag het niet in de beginpost staan dat het zo goedkoop mogelijk moest zijn. Voor die paar euro weet je iig zeker dat het aquarium geschikt is.

Bij de Action verkoopt men een sponsje met een blauwe "schuurkant". Al is schuurkant misschien niet het goede woord want de spons schuurt niet en zorgt dat je glas krasvrij blijft. Samen met een plastic pasje van V&D, die je toch al niet meer kan gebruiken, zorgt dit al jarenlang voor schone ramen bij mijn aquarium.


Dus dan toch naar de Action?

:6

Groet,
Ben.
 
Ik gebruik ook die "schuurkant" af en toe om de ramen even goed te doen. Dan heb ik ze van de AH, maar het is hetzelfde.
 
Ik ga sowieso niet discussi�ren met John over schoonmaakaponsjes. Dat verlies ik gegarandeerd.
 
Ik gebruik filterwatten die ik bij een aquariumzaak koop. Niet heel duur en ik gebruik elke keer een nieuw 'plukje'.
 
Als het er een beetje vast op zit ,helpt watten niet meer, dan moet je grof geschut inzetten.
 

Terug
Bovenaan