witte stip??


Saskia

Active member
Lid geworden
9 januari 2010
Berichten
40
Locatie
Posterholt
Even een vraag. Ik heb 1 discus die momenteel kleine witte stipjes op zijn staart heeft een een paar op zijn lijfje. Geen enkel andere vis heeft er last van. Water temperatuur is 30 graden. Ph 6,5 geen nitriet aanwezig. 2 dagen terug 50% water wissel gedaan. Wat kan ik het beste doen? Ik wel graag een foto toevoegen maar wil niet lukken met mijn mobiel.
 
Ik verwacht niet direct witte stip bij een discus, zou beginnen met scherp observeren nu en de komende dagen, en afhankelijk van je waarnemingen verder kijken
 
Zou het mogelijk zijn dat je waterwaarden dermate aangetast zijn door de grote waterwissel dat deze vis met een misschien niet al te beste weerstand aan meer stress is blootgeteld waardoor de witte stip nu tot uiting komt? Ik heb nooit discussen gehad maar de waterwissel noem je vast met een reden.
 
Ik had ergens gelezen dat water wissel wel eens wilde helpen. 3 dagen geleden is het verhogen met 1 of 2 puntjes een het blijven er met worden vooral op de staart een nu ook op het lijf een begin mij zorgen te maken....
 
Ik verwacht niet direct witte stip bij een discus, zou beginnen met scherp observeren nu en de komende dagen, en afhankelijk van je waarnemingen verder kijken

Heb het nu 3 dagen aangekeken een het wordt erger helaas...
 
Zou je een foto kunnen posten? Kunnen we samen 'vaststellen' dat het inderdaad om witte stip gaat.
 
IMG_20170221_185634.jpg
 
ik durf niet te zeggen dat dit stip is, maar ik zou preventief de temperatuur naar 30+ brengen (als dat al niet is) en voor een dag of 10 aankijken om te zien wat er gebeurd
 
Ik heb een panaque nigrolineatus L190 een goldennugget erin zitten. Een aantal otocinclus arnonoldi clownbotias en platys. En 1 koppel kersenbuikjes. Kan de temperatuur dan omhoog?
 
L190 geen probleem
golden nugget geen probleem
oto's wel een probleem
clown botias wel een probleem
platy's wel een probleem
kersenbuiken wel een probleem

Op welke temperatuur draait je bak standaard?
In hoeverre heb je naar de gemeenschappelijke deler gekeken wat je waterwaarden bij deze vissen?
 
De bak staat standaard op 30 graden. Ik heb bij de bak de vissen erbij gekregen behalve de 190 en golden nugget. Rest moet nog herplaatst worden. Ph is tussen 6.5 en 7 ben nitriet erin zitten. 2x per week 30 % verversen
 
okay, witte stip kan niet tegen temperaturen boven de 30 graden, dus als je kan verhogen naar 30,5 of 31 dan zit je goed. als de vissen nu al op 30 zwemmen, dan zullen ze hopelijk dat kleine stapje extra wel even aan kunnen........... Nitriet is trouwens heel slecht, dit zou door de bacteriën omgezet moeten worden, is je filter ok? En bij meetbare nitriet zou ik zelf of vaker of meer verversen, om dit zo laag mogelijk te houden!
 
Jeetje wat dom getypt. Ik bedoel geen nitriet! 0,0 ik ga morgen de temperatuur omhoog zetten
 
lijkt mij wel witte stip, is het een optie om hem apart te behandelen?
 

Terug
Bovenaan