Witte stip ?


S

Serdar

Guest
Dag allemaal,
Mijn vriend heeft een goudvis en ik merkte dat hij heel kleine stipjes heeft op zijn staart. Ik probeerde een foto te maken, maar hij is heel snel en de stipjes zijn zo klein dat je het niet kunt zien op de camera. Ook heeft hij een soort kleine witte bult midden op zijn lichaam. Is dat het begin van witte stip ? Zo ja , wat kunnen we er aan doen ?
 
Kan ook door te kleine bak zijn.

Dan zijn de waterwaarden gauw mis.
 
Dus je zegt dat het witte stip kan zijn... Wat kunnen we eraan doen ? En ik las ergens dat als ze 1x genezen zijn van witte stip , ze het nooit meer krijgen klopt dit ?
 
Nee das kul,je verward het met paaipokken. Een foto lukt dat?
 
Mondeo zei:
Nee das kul,je verward het met paaipokken. Een foto lukt dat?

Paaipokken ? Dat krijgen ze toch als ze oud genoeg zijn om te paaien ? Deze vis is nog lang niet zo groot hoor. En zover ik weet komen paaipokken niet voor op het lichaam enniet op de staart. Corrrect me if I'm wrong :rolleyes:
 
Kunnen jullie alsjeblieft zeggen wat we kunnen doen ? We willen niet dat hij doodgaat. Hoe gaat een zoutbad te werk ?
 
Als het wit stip is kan je het beste de vis apart zetten en de tempratuur verhogen naar 30 graden.
 
En hoelang moet dat zo blijven ? Kunnen goudvissen wel tegen zo hoge temperaturen ?
 
Als de witte stippen verdwenen zijn is het nog nodig om de vis nog een paar dagen op 30 graden te houden dan weet je zeker dat de parasieten dood zijn. Volgens mij kan een goudvis hier wel tegen, maar het is wel nodig om de temperatuur geleidelijk te verhogen anders kan de vis een shock krijgen.
 
Serdar zei:
Mondeo zei:
Nee das kul,je verward het met paaipokken. Een foto lukt dat?

Paaipokken ? Dat krijgen ze toch als ze oud genoeg zijn om te paaien ? Deze vis is nog lang niet zo groot hoor. En zover ik weet komen paaipokken niet voor op het lichaam enniet op de staart. Corrrect me if I'm wrong :rolleyes:
Je zit in de war met paaipukkels. Die krijgen ze al vrij vroeg. Hoe lang heb je jouw vissen?

Het is van belang om niet alleen de vissen te behandelen, maar ook te kijken waarom ze ziek zijn geworden. Kan je wat meer vertellen over de huisvesting? Bakmaat, filtering, waterwaardes, temperatuur, onderhoud, voeding, eventueel een foto...

Goudvissen zijn vijvervissen. Ze worden veel te groot voor de gangbare huisaquaria. Ook is een koude periode in het jaar goed voor ze.
 

Terug
Bovenaan