Witte stip of vinrot

Fuubs

Well-known member
Lid geworden
25 december 2016
Berichten
1,119
Hi all,

Tijd geleden dat ik iets gepost heb (lees hier nog wel regelmatig). 2 maanden terug is mijn ramirezi man overleden/geëuthanaseerd, 3 jaar oud kreeg een dik oog. Nog geprobeerd met bactyfec, maar haalde niks uit. Een nieuwe "man" gehaald, 3 weken terug. Volgens mij is t geen man en een kweekvorm. Veel minder natuurlijk uiterlijk. Maar nu heeft t witte vlekjes/stipjes, zie foto:

20180108_193851.jpg


Het lijkt voornamelijk aan de randen van de vinnen te zitten, maar ook wel wat plekjes op de vinnen. Is dit vinrot, witte stip of een vechtpartij met t oude vrouwtje?

Ik heb nog bactyfec en esha2000 staan, welk middel is beter tegen wat t dan ook is?

Andere vissen hebben niks.
Waterwaardes:
Ph 6
Kh 3
Gh 7
Cl 0
Nh3 0
No3 0-5
No2 0

Bak rio125, filter tetratec 800 plus, 12 kardinaal tetras, 8 potloodvisjes, 6 corydoras aeneus, 2 ramirezi, 1 ancistrus cf.

Alvast bedankt.
 
Goede foto maken is lastig

20180108_201103.jpg
 
Witte stip. Beide medicijnen niet goed. Bactyfec is voor bacterieen en de ESHA ben ik geen fan van. Oud middel veel resistentie. Witte stip is een parasiet.

Weet niet of het soort visje z on gerafelde rugvin hoort te hebben of de stip dit heeft veroorzaakt of vinrot is. Bestrijd eerst de stip en kijk of de vinnen beter worden. Verdwijnen na de kuur nog stukken vin kun je de bactifec inzetten.

Let op dat medicijnen zoals bactyfec ingezet worden om bacterieen te doden, ook je benodigde goede bacterieen gaan dood. Helpt je biologisch evenwicht van aquarium om zeep.
 
Bedankt. Na hs aqua ichtocell te hebben gebruikt lijkt t visje al aardig op te knappen.
 
Terug
Bovenaan