Witte slijmachtige laag


Gavv

Member
Lid geworden
19 juli 2023
Berichten
7
Leeftijd
32
Hey,

Heb me zonet geregistreerd op dit forum omdat ik met een probleem zit in mijn pas opgestart nano aquarium. De bedoeling is een klein schooltje neontetra’s, garnaaltjes en een borstelneus te huisvesten. Helaas (zat bij de schildpadjes in een andere aquarium maar die worden te groot en ik had schrik voor zijn leven) heb ik de borstelneus al moeten toevoegen, ook al weet ik dat dit niet optimaal is omdat het aquarium zich nog moet settelen.

Afgelopen vrijdag heb ik deze gevuld met water en wat extra bacteriën toegevoegd met een busje. Ook een grote hoeveelheid planten (6 stuks).

Nu is me echter opgevallen dat er een slijmachtige witte/troebele laag zit rond het warmtelement. En ook vooraan het aquarium, waar ik een voedsel tablet aan de borstelneus heb gegeven. (Zie bijgevoegde foto’s)

In het verleden heb ik een groot tropisch warm water aquarium gehad en is dit fenomeen mij nooit overkomen. Iemand die weet wat het is ? En zoja, kan het kwaad en moet ik dit behandelen/gaat het vanzelf over ?

Alvast bedankt !
 

Bijlagen

  • IMG_0553.jpeg
    IMG_0553.jpeg
    493.2 KB · Weergaven: 46
  • IMG_0552.jpeg
    IMG_0552.jpeg
    689.8 KB · Weergaven: 43
Hoe groot is je bakje en bij de opstart is dat witte niet erg en dat gaat vanzelf vaak weer weg.
 
Hoe groot is je bakje en bij de opstart is dat witte niet erg en dat gaat vanzelf vaak weer we

Het is eentje van 60l, niet groot dus. Daarom ook maar een klein schooltje neon tetra’s en garnalen buiten de borstelneus.

Is het witte slijm dan gewoon een soort reactie op het ontstaan van de juiste bacteriën ? En niet proberen verwijderen ? Bv door de thermostaat af te spoelen..

Bedankt voor de snelle reactie, maar me al wat meer gerust nu :)
 
Ja je ziet het ook vaak op hout ontstaan of soms op de bodem en dat kan helemaal geen kwaad. Je kan het afspoelen maar of dat veel nut heeft dat durf ik niet te zeggen.
 

Terug
Bovenaan