Witte pluisjes tegen het raam en planten


T

tonnybc

Guest
Hey

Ik ben een beginnende aquarium houder en heb nu al een aantal 6 tal weken een aquarium, de vis is er de laatste week pas in. Mijn water waarden waren gecontroleerd en waren goed voor visjes in te doen.

Nu paar dagen geleden zie "witte pluisjes" overal hangen. Het zit vooral op het glas, OVERAL. maar ook op de planten en alles. De vissen schijnen er geen last van te hebben. Maar dit moet toch opgelost worden...

Ik denk dan vooral aan een schimmel of een alg. Kan mij iemand bevestigen wat dit is en hoe ik het kan oplossen, het blijft maar groeien en vormt soort van draadjes.

filmpjes

[video]04k3glRYoD8[/video]

deze is van iemand anders maar is iets duidelijker:

[video]al_pUDrCS6M[/video]
 
Tonny, Stel je eerst eens voor,vertel wat over je bak.

En laat gewoon een foto zien.
 
Hey Bertus

Mijn naam is Tonny en ben zo wat pas begonnen met een aquarium. Het is een bak met een inhoud van 70l. verder zitten er wat levende plantjes in en nog paar een 4 tal platys en 2 slakjes :p. Het is voor mij een leuke hobby maar heb nog veel te leren en hoop hier veel kennis op te doen.

De fotos zijn hierzo:


MG_5833.jpg


Xrn6K3OYQenS6rb8-T7CndS3X-HDk2Nz.png


MTArrSw,x5Jt0Ul


Xrn6K3OYQenS6rb8-T7CndS3X-HDk2Nz.png
 
Graag de hele bak.
Misschien zit er iets in wat er niet in hoort?
 
Het begon allemaal met een stuk "aquarium" hout van in de aquarium winkel, di begon opeens te schimmelen precies, ik heb die toen weggegooit, sindsdien heb ik dus dit probleem...

Sorry voor de slechte kwaliteit, k heb maar een simpele gsm :)

vooraan zie je wat java mos en gras dat nog moet uitgroeien achteraan groot gras en een "rode plant" :-D ja ik ken de benamingen niet echt.

Menvbgg.jpg
 
Dag Tonny,

Welkom op het forum. Ververs je wekelijks je aquarium water? Anders is het misschien een idee om te beginnen met het verversen van 20%.
Als ik je foto's zo zie lijkt het in mijn ogen een onschuldige schimmel, die je wel vaker ziet op nieuwe houtstukken. In principe zou je filter dit er wel uit moeten halen.

Heb je zelf een meetsetje in huis of heb je dit in een winkel laten doen? het zou nl handig zijn als we je waterwaarden zouden weten, dan kunnen andere zaken uitgesloten worden.
Belangrijk zijn dan: Ph, KH, GH, No2, No3, NH3 of 4(nh4 wordt omgezet in nh3) Po4.

Misschien dat bertus wat scherper is in deze en nog wat andere zaken tegen komt.

succes
 
Ik heb nog wat verder zitten zoeken maar er is heel weinig info over dit... Wat een mogelijke dader is, is het klokdiertje... Het lijkt er zeer sterk op maar niet 100% Aangezien de pluisjes niet groter worden maar enkel vermeerderen lijkt me dit wel te kloppen... Het ziet er een beetje uit als zo van die zeepokken, met zo een waaiertje dat plankton uit het water vangt.
 
Beste Tonny,

Ik blijf bij wat ik je eerder vermeld heb.

succes
 
ik heb dit ook gehad in mn aqua40, is vanzelf weer weggegaan, zal wel iets met opstarten te maken hebben.
 
tonnybc zei:
Ik heb nog wat verder zitten zoeken maar er is heel weinig info over dit... Wat een mogelijke dader is, is het klokdiertje... Het lijkt er zeer sterk op maar niet 100% Aangezien de pluisjes niet groter worden maar enkel vermeerderen lijkt me dit wel te kloppen... Het ziet er een beetje uit als zo van die zeepokken, met zo een waaiertje dat plankton uit het water vangt.




Zet er Zuurstofplanten in.
Die zuiveren het water ook,en geven zuurstof af.

Heb je die stenen ook getest op kalk?

Als een stuk hout schimmel op komt,hoef je alleen weer schoon te maken.

Nu zeg ik,ververs 60 % van je water.
 
Wat ik op de video s zie is Hydra hoor.
 
Dacht ik eerst ook,maar je ziet de plukken door de bak zweven.
Zou haast zeggen ,uit het filter.

Zitten 2e foto ook balletjes aan.
Heeft hydra niet.

Stuk hout,

opeens te schimmelen precies.
 
En zijn we er al achter? Ben je er van af gekomen?
 
Ja dat zou nu toch weleens moeten want het probleem is al van enige tijd terug.
 

Terug
Bovenaan