Witte ontlasting antennebaars


Ik ga het dan ook rustig doen he :) , eerst wachten op het osmose apparaat.
 
zaterdag :)
 
Bladeren en hout zorgen voor een geleidelijke ph verlaging
áls ze daarvoor zorgen, want in het overgrote deel van de bakken is een KH buffer aanwezig die pH-verlaging van hout en bladeren effectief zo goed als tegenhoudt.


Maar gaat de ph niet gewoon terug naar boven gaan als ik ph minus gebruik ?
een terechte vraag. Ja, dat kan zomaar gebeuren.
 
Wel hier misschien een idee dan, eerst ph/kh minus om de KH lager te krijgen en dan bladeren en hout erin?

Ik denk dat de visjes nog wel een weekje kunnen uithouden in de andere bak. Morgen doe ik dan even nog een waterwissel.

nog even een foto :) .
Op de foto lijken de kleuren wat vaag maar in het echt zie je echt de mooie blauwe schijn en rood buikje!
onder man en boven vrouw.
15682572_10208192404834274_973036785_o.jpg
 
Wel hier misschien een idee dan, eerst ph/kh minus om de KH lager te krijgen en dan bladeren en hout erin?

Ik snap de noodzaak van je KH naar beneden willen krijgen niet zo goed. Als je zoals je zegt je volledige aquarium vult met onbehandeld osmosewater is je KH toch 0 of bijna 0? Dan is het zonde om KH minus in je bak te gooien
 
ph/kh minus is een product dat beide verlaagt. Ik kan met dat product niet Ph verlagen zonder kh te verlagen.
Ik wil de kh verlagen om zo bladeren/hout in mijn bak te leggen die de ph op lager peil houden.
Met een hoge kh zal dit bijna geen effect hebben.

Maar ik wist ook niet dat osmose een kh van 0 had.
 
ph/kh minus is een product dat beide verlaagt. .
Oh haha, ik dacht dat je alleen PH-minus had en PH/KH-minus niet in huis had. In beide gevallen doet het wat je wil. Ik heb alleen geen idee of het kwaad kan als je PH/KH-minus doet bij water waarbij de KH 0 is
 
Ik denk niet dat het kwaad kan, ik denk gewoon dat er schommelingen gaan optreden .

Mijn osmose apparaat is nu toegekomen :) , morgen sluit ik het aan .
 
Ik weet niet of ik dit gesprek goed volg maar schommelingen moet je juist helemaal niet hebben natuurlijk.
 
Inderdaad. Daarom ga ik proberen de bak klaar te hebben tegen vogende week :) .
Als ze alleen in een meterbak zitten met goede ph en water hoop ik toch eens een kweekje over te houden!
 
Het viel me op dat de rechterkieuw van de man wat meer open staat dan de linker, aan de linker mankeert niets .
Is het misschien een beetje schade ofzo die de vis heeft opgelopen als ik hem gekocht had ? Of iets anders ?
 

Terug
Bovenaan