Witte kleine wormpjes


R

Rowin970

Guest
Hallo!
Ik ben nieuw hier, en heb ook voor het eerst een aquarium gekocht. Ik heb zoveel mogelijk proberen uit te zoeken. Ik laat mijn aquarium 3 weken staan alvorens er vissen in te stoppen.

Echter komt er nu een klein wormpje op mijn glas te voorschijn. Iemand enig idee wat te doen en/of überhaupt wat te doen?
image.jpg
6ACD705B-65C9-4B5A-B879-A41038151F77.jpeg
 
Het gaat trouwens om een 45L Aquarium
 
Volgens mij zie ik een puntkop en dan is het Planaria. Zoiets kan met plantjes meeliften.
 
Dat ziet eruit als planaria, flubenol helpt daar tegen.

Ik zou als ik jouw was even wat advies op dit forum vragen voor je vissenbestand want in zo'n leuk klein aquarium kunnen maar zeer weinig vissen
 
Klopt, het heeft een puntkop, op de foto slecht te zien.
Enig idee wat ik hiermee moet ?
 
Er zitten momenteel geen vissen in. Die komen over ruim 2 week, momenteel veel aan het lezen over wstvoor vissen en wat deze nodig hebben
 
Er zitten momenteel geen vissen in. Die komen over ruim 2 week, momenteel veel aan het lezen over wstvoor vissen en wat deze nodig hebben
Ja ik zou het niet bij lezen laten want 3/4 van de websites op internet kloppen van geen kant, dus zou zeker een topic starten over wat je wil met dit leuke bakkie
 
Top, het is er, voor zover ik zie ook maar 1.
 
Oh.. Ik had ook gelezen dat, omdat er nog geen vis in zit ze uitsterven door gebrek aan voeding.
Klopt dit ?
 
Nee klopt niet, planaria overleeft de meest gruwelijke omstandigheden (zelfs vrieskou)
 
image.jpg

Lijkt dit nu nogsteeds op planaria ?
 
Lastig te zeggen maar voor 1 wormpje niet in paniek raken want je voert nog niet neem ik aan dus ze zullen niet snel uitbreiden. In de meeste bakken zit wel een wormpje hoor.
 
Nee, ik voer nog niet en gezien hij net staat staat zal dat de komende weken ook niet gebeuren :)
 
Zou wel 1malig wat voer in je bak gooien zodat de bacteriecultuur op gang komt om de boel in te draaien.

Dat wormpje van je foto is geen planaria.

Je gaat nog veel meer narigheid in je bak krijgen: schimmelend hout (verdwijnt vanzelf) bruinalg (verdwijnt vanzelf) detrituswormpjes (verdwijnen vanzelf) allerhande soorten alg. Dat hoort allemaal bij de opstart
 
Top, en hoeveel voer zal ik er even ingooien ?
Hij is er ook inmiddels al uit, was even vissen maar het is gelukt:ROFLMAO:
 
Een klein beetje tussen duim en wijsvinger zeg maar en dat kun je gerust 1x per week even doen.
 

Terug
Bovenaan