witte doorzichtige alg.


M

MyAqua

Guest
Hallo, ik heb een witte doorzichtige alg op mijn bodem liggen, heeft ongeveer de dikte van een halve frikandel en de is ongeveer 10-15 cm lang.

Had het vd week ook en kon het niet in mijn handen pakken (leek net of ik niks aan het pakken was) zo voelde het.

Heb het toen afgehevelt maar nu zit het er weer, wat is dit?

Mijn bak draait nu 1 week en zit nog in de opstart fase, kan het hiermee te maken hebben?
 
Okee, gewoon af blijven hevelen?
of kan ik er iets tegen kopen?

en das lekker hed nog geen vis in gezeten en heb al schimmel haha na 1 week dat er water in zit xd
 
tja kan altijd dat er wat schimmelkiemen meekomen met het hout of steentjes

en dat er nog geen vissen in zitten is maar goed ook
maar dat weet je wrs wel
 
Haha ja, ik ga aankomende week rond donderdag even me waterwaardes alvast meten, word de eerste keer met een testset.
Heb er geen verstand van dus ga het even uitvogelen hoe het werkt dan haha.
 
heel normaal tijdens opstart, is schimmel. Gewoon laten zitten verdwijnt vanzelf. Af en toe een beetje vlokvoer in het water (klein beetje) helpt met de opstart, en pas na drie weken geleidelijk vissen toevoegen.
 
Okee, ja ik heb nog geen voer aangezien mijn visbestand nog niet helemaal duidelijk is.

Want zit te denken tussen vlokken of granulaat met de vissen die ik neem, en af en toe watervlooitjes.

Maar toch bedankt.
 
als je niks toevoegt is het een stuk moeilijker om de bacteri�n in de bak te krijgen, dus zou toch een potje kopen. Anders krijgt het water ineens een opdonder als je vissen toevoegt en grotere kans om dan alsnog weer nitriet te krijgen.
 
Mwjah goldie, ik voeg pas vissen toe als me water in orde is.
Door planten en alles word de bacteriecultuur al veel op weg geholpen, de rest gebeurt vanzelf maar dat is gewoon wachten.
 
Kan ik het trouwens wel gewoon afhevelen? want zie nu al 3 plekken waar het ligt of verdwijnd het met 2-3 dagen vanzelf?
 
Ik ken het ook uit de garnalenbakjes en dat zit het voornamelijk op het hout. een wittige laag die iets fluweelachtig lijkt. trekt vanzelf weg maar dat kan enkele weken duren. Het is verder niet schadelijk, zelfs niet voor de garnalen. Ik zou net doen alsof het niet in de bak zit en rustig afwachten totdat het weg trekt.
 
Okee, maar kan ik als het over een week nog niet weg is nog geen vis toevoegen?
 
Dat kan wel hoor maar los van dat schimmel moet je wel zeker weten dat de waarden in orde zijn en je niet net precies midden in een nitietpiek zit want daar kunnen de vissen niet zo goed tegen.
 
Nee, ik wacht tot donderdag dan ga ik voor de eerste keer mijn water meten, hoop dat het goed is. erna nog even langs de LFS voor de zekerheid en ofdat ik het zelf goed heb gedaan.
 
Als het de zelfde lfs is waar je ook de vissen gaat kopen weet ik nu al wat de uitslag van de waterwaarden zal zijn! ;)

Met wat test je zelf het water?
 
Heb een testsetje bij mijn 2e hands bak gekregen, ga eens uitvogelen hoe dat die werkt, zit een boekje bij maar weet niet zeker of er zo een kleurendingetje bij zit.

we hebben 3 LFS he en bij 1 werkt een vriend van mij.
Ik ga hem bij 2 laten testen als dat goed is ga ik de 3e niet af :)
 

Terug
Bovenaan