Wit vlekje corydora panda


Madoow

Well-known member
Lid geworden
8 oktober 2023
Berichten
49
Leeftijd
28
Hi!

Ik ontdekte vandaag bij 1 van mijn corydora panda’s een klein wit vlekje aan de zijkant. Wat zou dit kunnen zijn? Moet ik dit al behandelen of aankijken? Ik merk verder geen ander gedrag, zwemt vrolijk rond, en eet goed mee.
 

Bijlagen

  • IMG_4655.jpeg
    IMG_4655.jpeg
    1.1 MB · Weergaven: 44
  • IMG_4662.jpeg
    IMG_4662.jpeg
    965.1 KB · Weergaven: 42
  • IMG_4657.jpeg
    IMG_4657.jpeg
    993.6 KB · Weergaven: 46
  • IMG_4658.jpeg
    IMG_4658.jpeg
    1,014.1 KB · Weergaven: 42
Met het vlekje heb ik geen idee, ik vind hem wel mager, maar misschien lijkt dat zo
 
Met het vlekje heb ik geen idee, ik vind hem wel mager, maar misschien lijkt dat zo
ik denk dat het zo lijkt, hij is nog erg jong, ik denk 2-2.5 maand oud.
 
Het lijkt erop alsof je de javavarens met de wortels in de bodem hebt zitten; dat gaat ze sws niet overleven. Welke bodem heb je gebruikt? Als deze te scherp is, kan dit wat verklaren bij je cory's. Een te scherpe bodem zal de baarddraden en buik van corydoras beschadigen en uiteindelijk zorgen dat de dieren zich verhongeren omdat ze vaak dan infecties enzo krijgen omdat hun baarddraden afslijten; dat wat ze nodig hebben om normaal naar eten te zoeken
 
Het lijkt erop alsof je de javavarens met de wortels in de bodem hebt zitten; dat gaat ze sws niet overleven. Welke bodem heb je gebruikt? Als deze te scherp is, kan dit wat verklaren bij je cory's. Een te scherpe bodem zal de baarddraden en buik van corydoras beschadigen en uiteindelijk zorgen dat de dieren zich verhongeren omdat ze vaak dan infecties enzo krijgen omdat hun baarddraden afslijten; dat wat ze nodig hebben om normaal naar eten te zoeken
De javavarens zitten op een stukje hout gebonden. Als bodem gebruik ik aquariumzand van de Hornbach, korrelgrootte 0.4-0.8mm
 
Niet behandelen, wel meer planten erbij vind ik mooi begin zo!
Rustig met licht totdat het volgroeit😀
Liever een visje verliezen als je bak te ,,behandelen,,
 
Ja, daar mogen gerust nog wat meer planten in.
Volgens mij lijkt die corydoras ook wat mager?
 
Niet behandelen, wel meer planten erbij vind ik mooi begin zo!
Rustig met licht totdat het volgroeit😀
Liever een visje verliezen als je bak te ,,behandelen,,
Hmm oke, even aankijken dus. Planten zijn nog aan het groeien, zijn denk een 1-1.5 maand oud de planten. Valiseneria, sterrenkruid, belgisch groen, waterpest zit allemaal achterin. Maar moet nog even groeien.
 
Ik heb het visje net in een badje met kruidnagelolie gedaan. Toen het licht aan ging zat zijn hele zijkant onder een pluizige schimmel leek het. Ik hoop dat de rest van de vissen er geen last van krijgen..
 
Hey maar waar laat je de vis in de kruidnagelolie dan naartoe?
In het riool of zorg je wel dat het er niet in komt!
Recycelen toch😍🤗
Onderin de tuin of plantsoen maar niet in de sloot.
 
Kruidnagelolie?
Is kruidnagelolie er niet voor om een vis te euthanaseren?
 
Hey maar waar laat je de vis in de kruidnagelolie dan naartoe?
In het riool of zorg je wel dat het er niet in komt!
Recycelen toch😍🤗
Onderin de tuin of plantsoen maar niet in de sloot.
In de tuin ibderdaad!p
Kruidnagelolie?
Is kruidnagelolie er niet voor om een vis te euthanaseren?
klopt, het visje is weg. Ik hou de rest in de gaten of die nog ergens last van krijgen..
 

Terug
Bovenaan