Wildvang aquariumzaak in midden-Nederland


C

Centaurius

Guest
Hoi,

Ik wil graag Antennebaarsjes (Microgeophagus Ramirezi) in mijn biotoop-aquarium houden. Helaas heb ik gelezen dat zo’n beetje alle verkochte nakweek-exemplaren een levensverwachting hebben van slechts enkele weken tot enkele maanden vanwege slechte kweekpraktijken bij leveranciers in Azië. Ik heb verschillende aquariumzaken benaderd en de meeste raadden mij aan om wildvang exemplaren te kopen. Ik heb echter nog nooit wildvang vissen gehouden/gekocht en ik zou daarom ook niet weten waar ik deze kan kopen. Mij is al speciaalzaak Utaka in Amersfoort aangeraden, helaas heeft deze geen wildvang Ramirezi’s op voorraad. Heeft iemand nog enkele suggesties voor (goede) wildvang aquariumzaken in midden-Nederland?
 
Woon zelf in midden nederland en toen ik de titel last dacht ik meteen Utaka!

Maargoed die hebben ze niet, heb je gevraagd of ze eraan kunnen komen?

Iets anders dan Utaka kan ik mij niet bedenken namelijk.
 
Woon zelf in midden nederland en toen ik de titel last dacht ik meteen Utaka!

Maargoed die hebben ze niet, heb je gevraagd of ze eraan kunnen komen?

Iets anders dan Utaka kan ik mij niet bedenken namelijk.

Ik heb Utaka benaderd, zij weten niet wanneer er weer nieuwe wildvang binnen komen. Hun nakweek Ramirezi’s komen echter niet uit Azië dus dat is al positief.
 
Ik heb Utaka benaderd, zij weten niet wanneer er weer nieuwe wildvang binnen komen. Hun nakweek Ramirezi’s komen echter niet uit Azië dus dat is al positief.

Nouja Utaka levert wel goede kwaliteit, zou me niks verbazen dat hun de nakweek ramirezi bij een goede (thuis)kweker vandaan halen.
 
Wat mij opviel bj Utaka is dat het de eerste keer was dat ik nakweek net zo mooi of zelfs mooier dan wildvang vond. Ik denk dat je daar geen problemen van krijgt, zoals Richard zegt hebben ze daar vissen van erg goede kwaliteit.
 
Oké, bedank voor de tips. Ik zal binnenkort Utaka eens een bezoekje brengen :)
 
Wellicht dat Aqua Amazon te Vianen ze wel heeft.
 
Gewoon bij je LFS bestellen en dan geduld hebben totdat ze leverbaar zijn.
Alternatief is het zoeken van een goede hobby kweker :D
 
De Ramirezi is vaak al een jaar ou€ als je de vis in de winkel ziet, ze worden ongeveer twee jaar oud...
Microgeophagus Altispinosa wordt ouder, geeft veel minder problemen. Het overwegen waard.

Hobbygroet Jos Hut
 
utaka verkoopt toch alleen wildvang of nakweek van wildvang. en minder vaak de heel standaard soorten. volgens mij zijn zij de winkel met veel wildvang.

verder kun je de rifwachter proberen. maar die zijn imo steeds minder visgek. toen ze nog ergens achteraf in een garage box zaten was het minder commercieel.
 
Ik vermoed dat de korte levensduur van de ramirezi in het aquarium niet alleen wordt veroorzaakt doordat de nakweek zwak zou zijn maar ook door de waterwaardes waarop wij deze dieren houden. Kraantjeswater is niet geschikt genoeg. Ze hebben zacht, zuur water nodig. Dus KH/GH verlagen met osmose water en filteren over turf zou best eens heel goed kunnen helpen. Dan nog worden ze maximaal zo'n 2 jaar oud zoals Jos Hut al aangaf.
 
Op de stocklist van Aqua Amazon staat dat ze wildvang Antennebaarsjes hebben. Zij zitten in Vianen en naar mijn mening is dit één van de beste aquariumwinkels van Nederland. De eigenaren, Dennis en Eva, zijn vanuit hun eigen hobby met de winkel begonnen. Ze hebben erg veel kennis en besteden veel aandacht aan wat ze verkopen (houden vissen eerst in quarantaine, verkopen producten waar ze zelf achter staan enz. enz.).
 
utaka verkoopt toch alleen wildvang of nakweek van wildvang. en minder vaak de heel standaard soorten. volgens mij zijn zij de winkel met veel wildvang.

verder kun je de rifwachter proberen. maar die zijn imo steeds minder visgek. toen ze nog ergens achteraf in een garage box zaten was het minder commercieel.

Een winkelier die niet commercieel denkt kan zijn winkel sluiten.

Hobbygroet Jos Hut
 
Een winkelier die niet commercieel denkt kan zijn winkel sluiten.

Hobbygroet Jos Hut

je hebt commercieel en commercieel met passie waarbij passie commercie geeft.

en dat laatste mis ik de laatste jaren. zijn meer een openbaar aquarium geworden dan de lfs van weleer
 
Veel van de aquariumspeciaalzaken die op dit forum langskomen hebben personeel dat er met passie werkt. Enthousiast en met steeds meer kennis van zaken. Tenminste dat zie ik.

Hobbygroet Jos Hut
 

Terug
Bovenaan