Wie weet wat dit is?


M

Merie van Hooij

Guest
Ik heb een mix bak met 150 garnalen.

Zojuist zag ik deze erbij zwemmen.....staart bestaat uit 3 delen en ogen zitten aan de zijkant.

Hoor het graag.

Gr. Merie
 

Bijlagen

  • 15878955134281922328594500717051.jpg
    15878955134281922328594500717051.jpg
    53.4 KB · Weergaven: 120
  • 15878955457363757866217493578561.jpg
    15878955457363757866217493578561.jpg
    57.4 KB · Weergaven: 124
De larve van een waterjuffer.
Dit zijn rovers en kunnen je garnalen aanvallen dus uitvangen (heb je al gedaan vermoed ik obv de foto's) en (indien mogelijk) in de sloot gooien zou ik zeggen.

(En je bak eens goed controleren, misschien zijn er wel meer aanwezig)
 
Dat is zo te zien een larve van een waterjuffer, direct uitvangen en de bak voorlopig blijven controleren of er nog meer zijn, het zijn schadelijke diertjes.
 
Oww dat is minder. Ik heb hem eruit gehaald en ga even goed de bak nakijken.

Enig idee waar die vandaan kan komen?
 
Enig idee waar die vandaan kan komen?

Soms (als eitje) op nieuwe plantjes.
Ze kunnen een tijdje onopgemerkt blijven, zeker in bakken met veel planten of schuilplekken.
Het is misschien ook mogelijk dat ze rechtstreeks gelegd zijn door een waterjuffer met legnood ;) die op bezoek kwam?
 
Goedemiddag,

Ook hier kamp ik met die diertjes heb zaterdag de eerste gevangen en nu net nummer 3?
Bestaat er een manier om ze te lokken misschien?
Groetjes Gea
 

Bijlagen

  • 20200501_150545.jpg
    20200501_150545.jpg
    177.4 KB · Weergaven: 115
Goedemiddag,

Ook hier kamp ik met die diertjes heb zaterdag de eerste gevangen en nu net nummer 3?
Bestaat er een manier om ze te lokken misschien?
Groetjes Gea
Ook een larve van een waterjuffer, gelijk eruit halen en de bak voorlopig blijven controleren op meer, het zijn schadelijke diertjes.
 
Dank je wel.. is er iets waarmee je ze kan lokken? Heb veel planten en andere schuilmogelijkheden.
 
Dank je wel.. is er iets waarmee je ze kan lokken? Heb veel planten en andere schuilmogelijkheden.
Dat is mij niet bekend, gewoon blijven controleren en uitvangen als je er een ziet, er worden er niet vaak meerdere gevonden maar het kan wel.
 
Dat is mij niet bekend, gewoon blijven controleren en uitvangen als je er een ziet, er worden er niet vaak meerdere gevonden maar het kan wel.
Helaas is dit dus al mijn derde. Ook de grootste overigens.
Voor 2 weken terug had ik veel witte wormpjes na een grote waterwissel en af en toe vangen was ik er van af. Nu ik deze larven zie zwemmen in de emmer, lijkt het verdacht veel op de kronkeling van die wormpjes.
Hoop niet dat dat allemaal kleine larfjes zijn geweest, of zou dat niet kunnen?
 
Wie zal het zeggen :juggle:
Het zou dus kunnen?
Hoop zo dat ik niet mn hele bak overhoop hoef te gooien.
We worden direct afgestraft door een plantje niet goed te spoelen?
Baal als een stekker..
 
Baal als een stekker..
Daar kan ik inkomen ja, maar ik heb nooit gehoord dat het een plaag werd, meestal is het er één of een paar, maar ik heb nog nooit gehoord/ gelezen dat het een lang probleem werd.
En het belang om plantjes goed te spoelen hoef ik jou niet meer uit te leggen :oopss:
 
  • Leuk
Waarderingen: GA
En het belang om plantjes goed te spoelen hoef ik jou niet meer uit te leggen :oopss:
Al doende leert men ?
Bedankt voor je snelle reacties!
Ik hoop maar dat het hierbij blijft ga eens kijken of ik de larven groot krijg, buiten uiteraard.?
 

Terug
Bovenaan