Wie weet waar je keuze hebt in Betta s?


Dat is wel een hele extreme moet ik zeggen. ik heb er ook 1 met veel kleinere "oren"en die is de hele dag zeer actief en zit nooit stil zeg maar.
 
Welke foto bedoel je Cedric? Je bedoeld die met die hele lange vinnen zeker?
 
nou het aquarium word morgen tussen 7:00 en 9:00uur geleverd... dat word vroeg opstaan :D

en aangezien ik vrij dicht bij het vertrek punt zit...
 
dan zou ik op zoek gaan naar een plakat man en als je nog ff de tijd hebt is het misschien een optie om naar de HBS te komen in augustus
 
Arcen is wat ver voor iemand zonder auto. denk ook niet dat ik makkelijk iemand kan vinden die daar heen wil.

ik heb trouwens een Juwel Vio 40 waar meneer betta in komt te zwemmen, nu zit hier standaard een juwel bioflow mini filter bij. heeft iemand een idee of deze een te grote stroming geeft voor een betta?
 
ik heb deze ook maar heb die filter eruit gehaald en een sponsfilter erin geplaatst die stroming vond ik idd veel te hard inmiddels is dit een garnalenbak geworden maar omdat ik de bakken voor de garnalen altijd eerst geruime tijd wil indraaien doe ik zodra de nitrietpiek voorbij is er nog een week of 6 een betta in de filter van deze bak draait nu in een aqua 60 dat werkt beter voor mij omdat daar mijn killi koppel alleen in zit
 
sponsfilter maakt teveel herrie voor een slaapkamer helaas, heb ook nog een superfish 50 en 100 liggen. zou dat beter zijn?
 
Nee, zouden er kleintjes komen,worden ze opgezogen,

Sponsfilters onder water steken.
 
bertus we hebben het hier over een betta niet over garnalen voor RichD

ik zou voor de SF aquaflow 100 gaan dan deze kun je stellen qua uitstroom een beetje
 
ben ik weer even.

ik lees 2 tegenstrijdige dingen over de betta.

de 1 zegt het is een carnivoor, de ander zegt dat het omnivoren zijn.

of is het een carnivoor die zo nu en dan ook wel is "groen" voer lust?

wat geven jullie je betta�s te eten?
 
Ik geef een paar maal per week levendvoer of diepvries en daarnaast eet de Betta gewoon vlokken met de rest mee.
 
Robert Goldstein, Ph.D. - The Betta Handbook - Chapter 5: Feeding:

"Now imagine what an insectivorous Betta thinks of ..."

"Wild bettas eat mites, spiders, flies, mosquitos, daphnia, ostracods amphipods, snails, aquatic worms and occasional small fish."
 
nouja dat dus, nu zijn de betta�s in de winkel alleen geen wildvang (misschien een enkele) dus misschien dat dat wat te maken heeft met het omnivoren verhaal.
 
jessicapilon zei:
http://www.licg.nl/kw/dieren/vissen/vissen/betta.html

bij het kopje voeding staat geen tot weinig muggenlarven wegens tbc?.. ergens anders lees ik juist weer dat iemand ze veel zwarte,witte,rode geeft want daar zijn ze dol op :juggle:
 
Mascha&Ivo zei:
C�dric Vleminckx zei:
Volgens mij zijn het gewoon omnivoren.
Bron??

Hobbykwekers
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... ns-kempvis

Voeding

Betta splendens zijn alleseters (omnivoren), zowel levend voer als diepvriesvoer, zoals zwarte muggelarven, watervlooien, cyclops, artemia ,en droogvoer. Ook groenvoer lusten ze graag. Geef ze in ieder geval afwisselend voer om ze gezond te houden.



Ook alle bovenstaande links die gegeven werden gelden als bron; overal vind je vrijwel hetzelfde.
 
Matig verhaal C�dric.

Allereerst is op hobbykwekers ook het volgende artikel te lezen: http://www.hobbykwekers.nl/artikelen/it ... -splendens
"Betta's zijn carnivoren; (...)"

Als je beweert dat op "alle links" of overal vrijwel hetzelfde staat heb je die van John duidelijk niet goed gelezen...
"Betta's eten dierlijk voer, liefst (...)"

... of Seriously Fish gemist:
Diet
Likely to prey on aquatic and terrestrial invertebrates in nature.

Captive fish will normally accept dried products once they are recognised as edible, but should be offered plenty of small live or frozen foods such as Daphnia, Artemia or chironomid larvae (bloodworm) regularly to ensure development of optimal colour and condition. Small insects such as pinhead crickets or Drosophila fruit flies are also suitable to use; it is best to fill the stomachs of these by feeding them fish flakes or some kind of vegetable matter before offering them to the fish.

... of nog niet gekeken op de website van de Internationale Gemeinschaft f�r Labyrinthfische:

(...) und Ern�hrung

(...) Der Ern�hrung ist unkritisch: Kleine Insekten und Insektenlarven. M�ckenlarven, Kleinstkrebschen, Flockenfutter, Granulat. Rote M�ckenlarven und Tubifex sollten nur zweimal in der Woche gef�ttert werden und dauerhafte, starke F�tterung mit Artemianauplien muss unterbleiben.


Dus je bewering dat overal hetzelfde te vinden zou zijn als jouw hobbykwekers link waar staat omnivoor: feitelijk onjuist.
 
Ook leuk trouwens om er eens een wetenschappelijk artikel bij te pakken om te zien wat men daar aanraadt:

Since natural foods are not widely available, for most
betta lovers it is important to have artificial feeds
that are as close to the natural ones as possible.
We therefore would like to encourage people to do
research on this aspect.
Apart from artificial feeds for fry mentioned earlier,
bettas favour live and moving prey, e.g., tiny
infusorium organisms, water fleas, blood worms, and
especially mosquito larvae
The Siamese fighting fish: Well-known generally but little-known scientifically

Dus, aangeraden wordt qua voer zo veel mogelijk bij het natuurlijke voedsel in de buurt te gaan zitten en men geeft als voorbeelden divers dierlijk materiaal, niets aan groenvoer.
 
Mascha&Ivo zei:
Dus je bewering dat overal hetzelfde te vinden zou zijn als jouw hobbykwekers link waar staat omnivoor: feitelijk onjuist.

Ik heb de soortbeschrijving aangepast, dat is inderdaad feitelijk onjuist.
 
weer bedankt voor de info :) interessante stukjes ook om te lezen.
 

Terug
Bovenaan