wie weet er een mooie raamplakker.


Dat zal dan de 80 of 100cm worden en dat zijn echte plantenbakken en deze wil ik ten koste van alles behouden. Ik neem denk ik gewoon een leuke grondel zoals de jouwe of een witwang en daarbij een leuk klein scholenvisje uit Azie.
Die zijn voldoende te vinden zoals de Galaxy bijvoorbeeld.
Maar nog een grotere bak zal het niet worden ;).
 
@John,
Bedankt voor het meedenken hoor :thumbs: .

Ik heb op diverse sites al gelezen dat ze in een bakje van 50cm zouden kunnen.
Maar ja je leest wel meer zoals de meesten van ons wel weten.
Verder zijn er ook wel leuke rasboras soorten die veel kleiner zijn.
De bak is niet al te breed met 50cm maar wel zo n 65 liter. Netto meer dan mijn 60cm bak.
 
Danio Choprae en de Boraras brigitae zouden ook nog kunnen en komen uit Azie.
Er zijn dus best wel kleine soortjes die in een 50 cm kunnen als ik zoek via Aquavisieretry.
Maar ja het aanbod is beperkt en daarom vraag ik of er andere leden wellicht een leuk idee hebben.
 
Danio choprae werd mij afgeraden voor een 80 cm. bak omdat ze daar te weinig zwemruimte in zouden hebben, dus 50 cm. lijkt me out of the question.
 
En Boraras brigittae stelt stromend water niet op prijs. Hebben ze moeite mee.
Ik weet niet of die daardoor nog haalbaar is? 50cm is in ieder geval mogelijk, zou ik zeggen.

~ Ivo
 
Petruichthys sp. 'rosy'
Celestichthys margaritatus

Deze 2 kreeg ik door van een kennis en de eerste lijkt mij wel een leuke vis die ook wel een beetje stroming kan hebben.
Gelet op de grote van de bak kan de stroming toch niet te gek zijn en net iets meer dan gemiddeld.

Het formaat van het bakje maakt het niet gemakkelijk maar vinden doen we echt wel iets ;).
 

Terug
Bovenaan