Wie kan mij meer vertellen


H

Harry dusseljee

Guest
Hoi wie kan mij meer vertellen over de pangasius sanitwongsai

Heb deze vissen eergisteren gekocht bij een bekende vis winkel en deze zouden goed bij mijn cichlides kunnen

Nu kan ik hier erg weinig over vinden alleen een link aan de paroon shark

Hopelijk kan iemand mij hier meer over vertellen

Grtz harry
 
Maar gaat dus niet echt met mijn cichlides samen?

Mijn visse kom is 160x60x60
 
Gezien de grote van de vis zou ik het niet doen en deze terug brengen naar de winkel.
 
Heb der 11 yellows en paar jongen tussen de stenen 7 frontosa een moorii en nog een bruine waar ik de naam niet van weet en paar ancistrusen en 2 x die haaitjes
 
Mooi deze haaitjes gaan terug en kunt u mij ook iets vertellen over zilverhaaitjes me buurman heeft ze der ook bij in en dat is erg mooi
 
Normaal wel ja alleen kon zo weinig vinden over die haaitjes dus dan hier vragen
 
Vragen is altijd goed :thumbs:
Van dit soort vissen is in onze hobby niet zo veel te vinden omdat ze eigenlijk niet in aquariums gehouden kunnen worden door hun grote.
 
Winkel had tot max 80 cm maar meestal kleiner das heel wat anders dan 3 meter
 
Man man man...

We hebben het hier ook over de CYPHOTILAPIA FRONTOSA? Die worden dus ook meer dan 30cm...

Buiten dat zijn yellows herbivoor en de rest omnivoor/carnivoor.

Je zit ook het malawi meer / tanganyika meer en zuid amerikanen door elkaar heen te mixen.. dit is vragen om problemen.

Die winkel die jou dit allemaal aansmeerd zou ik niet meer heengaan, buiten dat behoor je ook zelf informatie in te winnen voordat je vissen gaat aanschaffen.
 
Heb verschillende cichlides in de bak en gaat geweldig samen zelfs de jongen worden met rust gelaten alleen die haai twijfelde ik over omdat ik niks kon vinden der over nu meer weet gaan deze 2 terug
 
IMG-20171026-WA0014.jpg
IMG-20171026-WA0019.jpg
IMG-20171026-WA0019.jpg
IMG-20171026-WA0019.jpg
IMG-20171026-WA0019.jpg
IMG-20171026-WA0014.jpg
IMG-20171026-WA0019.jpg
IMG-20171026-WA0014.jpg
IMG-20171026-WA0019.jpg
 
Hoezo kop in het zand steken ????

Ik stel een vraag over een bepaalde vis waar ik over twijfel en daar heb ik netjes antwoord op gekegen niet lullig bedoeld maar iedereen heeft zen eigen wat ie mooi vind en als het goed gaat en vissen doen het goed dan is dat mooi en als je veel vraagt en leest en ziet en merendeel zegt dat het prima kan dan probeer je het .
 
Mag je mij laten zien waar men zegt dat frontosa's in een 160cm bak horen...

Ja dit gaat heel goed.. heb je wel is nagedacht over hoe dit gaat als deze zeg de 20-25cm aan gaan tikken?
 
Hoezo kop in het zand steken ????

Ik stel een vraag over een bepaalde vis waar ik over twijfel en daar heb ik netjes antwoord op gekegen niet lullig bedoeld maar iedereen heeft zen eigen wat ie mooi vind en als het goed gaat en vissen doen het goed dan is dat mooi en als je veel vraagt en leest en ziet en merendeel zegt dat het prima kan dan probeer je het .
Mooi vinden of iets doen wat niet goed is voor de vissen zijn twee verschillende zaken.
Vissen die 30 cm worden zijn niet geschikt voor deze bak.

Niet mooi vind ik zon schedel maar ja dat is dan weer een kwestie van smaak.
 
Vooral die doodskop vis is erg opvallend met zn oranje ogen. Echt in de Halloween sfeer vindt ik;)
 
Hoi wie kan mij meer vertellen over de pangasius sanitwongsai
De vissen worden gekweekt voor de consumptie.
Hier te koop als pangasiusfilet.
Vaak hebben ze meer jongen als er nodig zijn om verder op te kweken en die komen dus in de aquarium handel.
 
iedereen heeft zen eigen wat ie mooi vind en als het goed gaat en vissen doen het goed dan is dat mooi en als je veel vraagt en leest en ziet

Als je veel vraagt en leest en ziet dan besef je toch onmiddellijk dat een vis van deze omvang niet in een bak van 160cm past?
En als je zelf informeert, kijkt, opzoekt en google gebruikt zie je ook vrij snel dat de pangasius sanitwongsai 3(!!!) meter lang kan worden... Tot 300 kg kan wegen...
Als je dat leest moet je volgens mij onmiddellijk besluiten dat het advies van je 'bekende' LFS blijkbaar compleet waardeloos is en dat je dus beter onafhankelijk van je LFS kan informeren naar wat kan en wat niet kan voor je vissen koopt...
Maar, zelfs nadat je ziet dat de vis tegen de 300cm kan worden, herhaal je toch dit:

Maar gaat dus niet echt met mijn cichlides samen?

Nee, het past niet met je vissen maar nog belangrijker is dat een vis die 3 meter kan worden gewoonweg niet geschikt is om in een aquarium te houden. Wil je hem dan dubbelvouwen op termijn of wat is het plan?? ;)
Ik snap oprecht niet dat je blijkbaar nog steeds hoopt op een positief advies nadat je de infopagina over de vis hebt gezien...

merendeel zegt dat het prima kan dan probeer je het .

Het merendeel zegt dat dit kan, ja?
Ja hallo, ik weet niet waar je het dan nagevraagd hebt maar ik zou daar ofwel geen vragen meer stellen ofwel minstens de adviezen van de minderheid ook in overweging nemen...

Je zit ook het malawi meer / tanganyika meer en zuid amerikanen door elkaar heen te mixen.. dit is vragen om problemen.

Ik wil niet lullig doen maar begint er geen alarmbelletje te rinkelen als je zoiets leest over je visbestand?
Je kan bijvoorbeeld ook leeuwen kruisen met tijgers hoewel die normaal in andere werelddelen leven. Je krijgt dan lijgers en teeuwen als resultaat... :(
Is het dan oké om zoiets te doen louter omdat het kan?
Het is niet omdat god niet bestaat dat je zelf die rol moet spelen denk ik dan eerlijk gezegd.

Winkel had tot max 80 cm maar meestal kleiner das heel wat anders dan 3 meter

Dus de winkelier zei dat de vis 80cm kon worden maar tegelijk prima in je bak van 160cm past??? En jij vond dat een bevredigend antwoord en nam de vissen dan maar mee?
Dan is de winkelier inderdaad in fout maar je kon toch ook zelf concluderen dat de vis wat te groot wordt voor jouw bak/medebewoners, nee?
In een bakje van 60cm steek je bvb ook geen vissen die 30cm worden...

:sorry:but it's not really rocket science now, is it??

Ik moet je toch niet uitleggen waarom ze in aquaria blijkbaar meestal kleiner blijven dan de genoemde 80cm (laat staan 300cm) hoop ik?
 
Het is misschien een kromme vergelijking maar een jonge olifant ga je ook niet in een schuurtje huisvesten want dan zit ie veel te klein op den duur met alle gevolgen van dien. Dat nog los van je verdere bestand;)
 
Ten eerste werd gezegt dat 5 jaar duurd voor die 80 cm word wie zegt dat ik dan geen andere bak

Ten 2 de waarom ik vroeg met cichliden is uit nieuwschierig heid

Na dat ik wist was besluit al genomen en handelaar gebeld en gaan morgen terug

Ten derde de frontosa heb ik gekregen in verband met over bevolking en blijven hier om wat op tegroeien en tot aparte bak heb voor eventueel een koppel


Daarom stelde ik dus heel simpel een vraag voor.info over een vis die ik niet kon 1 maal thuis begon ik te twijvelen en kon niet echt info vinden in begrijpelijk nederlands
Dus daarom.stelde ik de vraag hier

Niet om gezeur tehebben over andere vissen waar je niet van weet waarom ze der zitten of wat de plannen zijn anders had ik daar wel een topic voor gemaakt

En waar staat dat een vis van 25 cm niet in 160x60x60 bak kan?
 
En waar staat dat een vis van 25 cm niet in 160x60x60 bak kan?

Iets in die trant staat onder andere hierboven...

Vissen die 30 cm worden zijn niet geschikt voor deze bak.

;)

Niet om gezeur tehebben over andere vissen waar je niet van weet waarom ze der zitten of wat de plannen zijn anders had ik daar wel een topic voor gemaakt

Oké Harry, sorry voor mijn gezeur... Ik zal er nu mee stoppen dan.
 
En ik weet zelf ook wel dat niet alle frontosa kunnen blijven als ze groot worden dat zou 7 x 25 a 30 cm zijn maar zolang ze klein zijn gaat het prima de andere grote zaten in een bak van 240 cm waar gigantische ruzie was met pauwogen dus toen even hier in gezet en sinds dien zwemmen ze allemaal samen op en zelfs jongen van de grote en heleboel van de yellows

Toen ik bij de dierenwinkel kwam en de haaien zag dacht ik wou geweldig mooi maar 1 maal thuis begon ik te twijfelen noem.het maar een ondoordachte aankoop vandaar meer info wou meer niet
 
Zoals al eerder is gezegd kun je je beter van tevoren goed inlezen en niet zomaar een willekeurige aankoop doen;)
 
Dat klopt maar was daar en zag die haaitjes wn was verkocht dus inpulsief gekocht maar toen ik meer wou vinden over eten enz vond ik alleen maar dat een consumptie vis was vandaar hier vroeg

Want als ik de frontosa burundi in typ op google krijg ik heleboel info

En op de.yellow ook

Maar toen ik.hiero zag 3 meter dacht.o shit bellen en terug wat ze morgen ook gaan
 
Je lult heel veel maar zegt heel weinig.

Koppel frontosa's? Ja als je dooie vrouwtjes wilt moet je ze vooral in een koppel houden.

Dus je ziet dat het bij de andere gedonder was in een 240cm bak (oa door de combinatie met cichlides uit een ander werelddeel) en dan gooi jij vanalles in een 160cm bak????

Vis van 25 centimeter in een 160 bak? 1 goed paar rustige cichliden van dit formaat kan wellicht nog net. De frontosa's worden minimaal 30cm
De mannen zelfs richting 40cm

Als jij dit zo leukt vind moet je het vooral doen, maar ik waarschuw je nu al dat je problemen, gevechten en dode vissen gaat krijgen op deze manier.
 
Sorry ik lees net stukkie terug en bedoelde de andere grote op de fotos de hero die hadden ruzie in de 240 cm bak met pauwogen niet de frontosa die zaten met ouders en 24 jongen in een bak en dat was te veel die die 7 frontosa zijn hierheen gegaan
 
Zo kan je het noemen ja maar ik heb antwoord op mijn vraag en als leuke vis zie eerst inlezen voor aankoop doe en niet blindelings vertrouw op een winkel
 
Het word er allemaal niet geloofwaardiger op.

Je hebt advies gehad, en ik hoop voor je vissen dat je er wat mee doet.
 
Dit is geen persoonlijke aanval, maar je geeft zelf aan dat het een impuls aankoop is geweest. Dat kan natuurlijk, maar heb je de verkoper dan überhaupt wel om informatie gevraagd? Of heb je gewoon gezegd: ''Doe mij er maar zoveel van die...'' Ik zie hier op dit forum heel regelmatig dat de verkopende partij zwart gemaakt word, terwijl er volgens mij ook gewoon heel vaak niet eens om informatie gevraagd word door de koper. Natuurlijk moet de verkoper de klant altijd zo goed mogelijk informeren, maar vergeet niet dat het de verantwoordelijkheid van de koper is om ook zoveel mogelijk informatie te krijgen van de winkel en eventueel andere bronnen.
Ik heb ook wel eens ''niet passende'' vissen gekocht in een winkel van een persoon die voldoende kennis heeft, maar de verkoper met geen woord repte over hoe de vissen goed te houden. En ik snap dat aan de ene kant ook wel, want in de eerste plaats is het handel voor die bedrijven. Aan de andere kant snap ik het niet want als ik slecht geholpen word in een winkel zien ze me niet meer terug. Daarnaast moet je ook eigenlijk niets willen kopen in een zaak waar ze je geen/slecht advies geven Maar in veel gevallen is er binnen die bedrijven ook wel genoeg kennis in huis. Het is dan ook in mijn ogen ook zeker ten dele onze verantwoordelijkheid om nog voor de aankoop zoveel mogelijk te vragen bij de winkelier met ervaring, en heb je dan het gevoel dat er iets niet klopt, ga dan gewoon eerst zelf zoeken voordat je tot aankoop overgaat of bezoek indien mogelijk een andere winkel waar ze je beter kunnen helpen.

Maar zoals anderen al zeiden: Je hebt nu goed advies gehad, hopelijk doe je er wat mee. En laat je de volgende keer niet verleiden door mooie visjes ;) en vraag door bij de verkoper (of vraag zelfs om een andere verkoper). Vertrouw je het dan nog niet? Check het eerst verder zelf :!
 
O het is absoluut niet de bedoeling om de verkoper zwart te maken tis men eigen fout.

zoals mensen hier voor al aangaven had me eerst moeten verdiepen in de vis maar was zelf te blij heb ook gebeld en kan zo met ze terug was geen probleem

Had gezegt wat voor bak ik had en gevraagd of die bij cichlides kon en dat kon dus toen mee genomen.

Ikheb niet alles op genoemt en denk dat dat mijn fout is geweest

Ga der morgen weer heen visjes terug brengen

Erg bedankt voor de hulp allemaal en sorry dat ik misschien onduidelijk ben over gekomen









.
 

Terug
Bovenaan