wie kan mij advies geven welke soorten bijelkaar kunnen..


S

saint-forza

Guest
Hoi leden

Ik heb een rio 240

De volgende vissen zitten er in wat kan er nog bij..

Het moeten wel vissen zijn met kleur.

Ik dacht zelf aan een koppel kersenbuikje (Pelvicachromis pulcher)

Dus alle hulp is welkom.. :help:
 
Sorry wat vergeten.maar deze vissen gaan er morgen er in...

4 x Epalz./Crossocheilus Siamensis Temperatuur: 24 - 26 graden
1 x Beaufortia Leveretti 20 - 24 graden
2 x Trichogaster Trichopterus
2 x Trichochaster Trichopterus
 
Ik zou er in geen geval de Pelvicachromis pulcher inzetten. De kans is vrij groot dat ze de rest van je bestand de dood in jagen.
En je wilt 4 Trichochaster Trichopterus er in doen. Bedoel je 2 koppels?
 
Zoals ik in je andere topic vermeld had past de Beaufortia qua eisen niet bij de rest van je bestand. De siamensis is een twijfelgevalletje. Zit graag wat koeler, maar niet zo koel als de Beaufortia en ook niet zo warm als de Gourami's. Stroming hebben ze erg graag en de Gourami's niet. Siamensis zijn scholenvissen dus je houdt ze met minimaal 10 stuks, dan voelen ze zich het prettigst. Met 4 stuks kunnen ze vervelend tegen elkaar gaan doen.

Kersenbuikjes kweken erg snel en veel. Kan je de jongen wel kwijt? Qua temperatuur passen ze wel bij de Gourami's.

Heb je zelf al iets in gedachten qua scholenvisjes? Wil je kleine visjes of wat grotere?

Persoonlijk vind ik Iriatherina werneri en Hyphessobrycon erythrostigma erg mooie scholenvissen. Zij willen ook graag een wat hogere temperatuur.

Ga je voor een bestand met de siamensis dan zijn er tal van prachtige barbelensoorten die daarbij gehouden kunnen worden.
 
kersenbuiken zijn erg agressief naar medebewoners, daarom ben ik er zelf niet aan begonnen. Daarnaast kweken ze erg snel en veel en kun je de jongen aan de straatstenen niet kwijt. Dus zou er nog eens goed over nadenken.
 
visstisck zei:
Ik zou er in geen geval de Pelvicachromis pulcher inzetten. De kans is vrij groot dat ze de rest van je bestand de dood in jagen.
En je wilt 4 Trichochaster Trichopterus er in doen. Bedoel je 2 koppels?

Ja inderdaad twee koppels blauw en goud

en ben ook aan het kijken voor garnaltjes of kreefjes
 
Jones zei:
Zoals ik in je andere topic vermeld had past de Beaufortia qua eisen niet bij de rest van je bestand. De siamensis is een twijfelgevalletje. Zit graag wat koeler, maar niet zo koel als de Beaufortia en ook niet zo warm als de Gourami's. Stroming hebben ze erg graag en de Gourami's niet. Siamensis zijn scholenvissen dus je houdt ze met minimaal 10 stuks, dan voelen ze zich het prettigst. Met 4 stuks kunnen ze vervelend tegen elkaar gaan doen.

Kersenbuikjes kweken erg snel en veel. Kan je de jongen wel kwijt? Qua temperatuur passen ze wel bij de Gourami's.

Heb je zelf al iets in gedachten qua scholenvisjes? Wil je kleine visjes of wat grotere?

Persoonlijk vind ik Iriatherina werneri en Hyphessobrycon erythrostigma erg mooie scholenvissen. Zij willen ook graag een wat hogere temperatuur.

Ga je voor een bestand met de siamensis dan zijn er tal van prachtige barbelensoorten die daarbij gehouden kunnen worden.

Jones is het ook mogelijk om andere soorten van de regenboogvisjes (Melanotaenia er bij te doen.
 
goerami's en regenbogen zijn geen goede combi volgens mij. Goerami's zijn rustig en regenbogen erge druktemakers, maar ook erg mooi!! Ik heb zelf de melanotaenia herbertaxelrodi. Sommige soorten worden ook te groot bijv. de boesemani, die hoort echt in een grotere bak.
 
Hoi Renate

mijn bak is 120 x 50 x 40
240ltr

dus dat zit wel goed,ik heb even je foto"s gezien mijn complimenten ziet er goed uit

ik zit ook te denken aan de wat kleine soort van rond de 10 cm
 
ach ja zoveel keus.... genoeg om over na te denken! Succes! Bedankt voor je compliment!
 
Jones zei:
Zoals ik in je andere topic vermeld had past de Beaufortia qua eisen niet bij de rest van je bestand. De siamensis is een twijfelgevalletje. Zit graag wat koeler, maar niet zo koel als de Beaufortia en ook niet zo warm als de Gourami's. Stroming hebben ze erg graag en de Gourami's niet. Siamensis zijn scholenvissen dus je houdt ze met minimaal 10 stuks, dan voelen ze zich het prettigst. Met 4 stuks kunnen ze vervelend tegen elkaar gaan doen.

Kersenbuikjes kweken erg snel en veel. Kan je de jongen wel kwijt? Qua temperatuur passen ze wel bij de Gourami's.

Heb je zelf al iets in gedachten qua scholenvisjes? Wil je kleine visjes of wat grotere?

Persoonlijk vind ik Iriatherina werneri en Hyphessobrycon erythrostigma erg mooie scholenvissen. Zij willen ook graag een wat hogere temperatuur.

Ga je voor een bestand met de siamensis dan zijn er tal van prachtige barbelensoorten die daarbij gehouden kunnen worden.

Deze soort Iriatherina werneri gaat een hele goede kans maken ze zijn mooi niet zo druk..dan een stuk of 10 a 12
 
Dan zou ik eerder voor een school van 30 gaan. Past makkelijk in je bak en dan ga je pas echt mooi gedrag van ze zien.
 

Terug
Bovenaan