wie kan me helpen


K

Klaas1962

Guest
Onze maanvis zwemt nu al bijna 1 jaar met deze bult onder haar ..ze wil graag paren met het mannetje hebben ook al een paar keer eieren gehad en al 1 keer baby maanvisjes maar ik vermoed zelf dat het eieren zijn die opgehoopt zijn heb proberen het te masseren maar he is keihard ....wat kunnen we hier aan doen ....

20180701_144509.jpg
 
Dat ziet er naar uit. Dit heb ik zelf nog nooit gezien maar er volgen vast nog reacties van de maanvis-veteranen hier. Die beginnen dan meestal met de vraag om meer info zoals afmetingen van het aquarium, water waarden en medebewoners.

In ieder geval welkom en succes ermee!
 
Dit is een inwendig probleem waar alleen met behulp van onderzoek is vast te stellen wat er aan de hand is. Dat is veel kostbaarder dan de waarde van de vis is. Een verstopping of ‘versteende’ eitjes is in ieder geval goed mogelijk maar of dat werkelijk zo is blijft een gok. Als de vis er geen last van heeft kan je het gewoon zo laten. Met masseren loop je een groot risico op het veroorzaken van interne problemen en bloedingen bij de vis, en dat is dan vaak dodelijk.

Hobbygroet Jos Hut
 
Dit is een inwendig probleem waar alleen met behulp van onderzoek is vast te stellen wat er aan de hand is. Dat is veel kostbaarder dan de waarde van de vis is. Een verstopping of ‘versteende’ eitjes is in ieder geval goed mogelijk maar of dat werkelijk zo is blijft een gok. Als de vis er geen last van heeft kan je het gewoon zo laten. Met masseren loop je een groot risico op het veroorzaken van interne problemen en bloedingen bij de vis, en dat is dan vaak dodelijk.

Hobbygroet Jos Hut
Oke denk dat de vis er ook geen last van heeft want ze eet goed voor de rest en zwemt ze ook normaal. dan laten we het zo ..bedankt voor uw reactie
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Terug
Bovenaan