Wie helpt mij mijn Aquarium mooi groen te maken!


TomAmsAqua

Active member
Lid geworden
31 augustus 2022
Berichten
39
Leeftijd
32
Goedemiddag lieve hobbyisten!

Ik zoek naar aanvulling van mijn huidge plantenbestand (heel karig momenteel)
Ik wil mijn zandbodem behouden, maar de bodem wel aanvullen met groen!

Ik wil eventueel mijn hout aanvullen met Javamos en er mogen op mijn stenen ook planten komen.

Kan ik op mijn huidige stenen gewoon mos plakken?

Daarbij! WELKE PLANTEN! Ik zie door de bomen(planten) het bos niet meer op internet, en kan heel erg jullie hulp gebruiken

Zouden jullie naam met plaatje kunnen toevoegen aan comments? Zou super gewaardeerd worden:

Zie onder mijn aquarium, ga vooral los! Ik wil het zo groen mogelijk maken:

Zie foto:
Aquarium.jpeg
 
Hoelang is de bak ingedraaid @TomAmsAqua ?

Lees dit ook maar ff door. Schoon water is belangrijk en rust. Vooral nu de bak zoveel mogelijk met rust laten zou mijn eerste gedachte zijn :) Acclimatiseren is naar mijn gevoel nu een belangrijke basis voor de vissen.

 
Laatst bewerkt:
Plak een stuk zwart/grijze vuilniszak maar aan de achterkant, dan zie je het beter of mooier🤗
 
Ik zou de achterkant ook van iets voorzien en wat drijvers kopen voor de Betta.
 
Lekker naar de winkel en “makkelijke planten” kopen en uitproberen zou ik zeggen! Worden de vissen ook erg blij van. En wat jessicalopin zegt; een drijfplant toevoegen. Veel plezier en succes!
 

Ik denk ook dat je veel te veel vissen hebt. Je hebt de roodkopzalmen, die naar mijn inziens ook te krap zitten, de tetra's, ik zie een stuk of 4? Ancistrussen?. En een Betta.

Los van dit alles kun je mos goed lijmen op hout, dit heb ik ook gedaan. Plukjes verdelen op het hout en, javamos bv, groeit dan naar elkaar toe.

Verder zie ik achter de pomp nog de plant in het potje staan, deze kun je beter in het zand planten. Wel het glaswol en eventueel lood verwijderen!
 
Ik heb ze eergister gehaald, is er iets wat ik daaraan kan doen?


Ik denk ook dat je veel te veel vissen hebt. Je hebt de roodkopzalmen, die naar mijn inziens ook te krap zitten, de tetra's, ik zie een stuk of 4? Ancistrussen?. En een Betta.

Los van dit alles kun je mos goed lijmen op hout, dit heb ik ook gedaan. Plukjes verdelen op het hout en, javamos bv, groeit dan naar elkaar toe.

Verder zie ik achter de pomp nog de plant in het potje staan, deze kun je beter in het zand planten. Wel het glaswol en eventueel lood verwijderen!
Ik ga de Ancistrussen weg doen, en de tetra's met roodkopzalmen zwemmen, sinds de komst van de zalmen, eindelijk beetje vrij rond. Er gaan geen vissen extra meer komen, dus daarom wil ik wat meer groen voor ze kopen.

Dus drijfplanten toevoegen en achterin met name grote planten erin doen.


Wat betreft de plant met potje, die zit in geen pot maar boven het zand, omdat ik begreep dat ze anders dood gaan? Ik kan ze ook met een voedingstablet in de grond doen.
 
Ik ga de Ancistrussen weg doen, en de tetra's met roodkopzalmen zwemmen, sinds de komst van de zalmen, eindelijk beetje vrij rond. Er gaan geen vissen extra meer komen, dus daarom wil ik wat meer groen voor ze kopen.

Dus drijfplanten toevoegen en achterin met name grote planten erin doen.


Wat betreft de plant met potje, die zit in geen pot maar boven het zand, omdat ik begreep dat ze anders dood gaan? Ik kan ze ook met een voedingstablet in de grond doen.
Oh dat zal reflectie zijn denk ik 🤣🤣, voor mij lijkt het op de foto alsof hij in het potje staat 😅. Ik weet niet wat voor plant het is, de javavaren en de anubias bv mogen met de wortelstok niet in de grond, maar deze kun je wel mooi vastmaken op je stuk hout 😊
 
ik heb 4 ancisterus gedoneerd vanavond, om toch meer ruimte te creëren voor de rest. Ik wil misschien toch iets van grind achterop doen zodat ik daar mooi groen in kan verwerken.
Kan ik dan over het zand gewoon grind plaatsen of moet ik dan iets anders doen? Hoe kan ik mooi zand en grind combineren? Als iemand toevallig een mooi filmpje kent hoor ik het graag

Ik denk ook dat je veel te veel vissen hebt. Je hebt de roodkopzalmen, die naar mijn inziens ook te krap zitten, de tetra's, ik zie een stuk of 4? Ancistrussen?. En een Betta.

Los van dit alles kun je mos goed lijmen op hout, dit heb ik ook gedaan. Plukjes verdelen op het hout en, javamos bv, groeit dan naar elkaar toe.

Verder zie ik achter de pomp nog de plant in het potje staan, deze kun je beter in het zand planten. Wel het glaswol en eventueel lood verwijderen!
Ik zou de achterkant ook van iets voorzien en wat drijvers kopen voor de Betta.
 
Je hoeft geen grind toe te voegen dat zou het rommelig maken maar wel veel meer planten in de bodem plaatsen.
 

Volgens mij is de plant die in een pot lijkt te staan idd javavaren en die wortels horen idd niet in de bodem.
Verder kun je bij aquariumbemesting kleibolletjesmix bestellen en zelf kleine bolletjes maken voor in de bodem bij de wortels van de planten. Ook complete als vloeibare bemesting hebben ze waar ook nitraat en fosfaat inzit wat weer gunstig is voor de planten.

Zelf heb ik bijvoorbeeld vallisneria in de zandbodem maar niet te diep geplant en bijvoorbeeld een rode tijgerlotus is een plant waarvan je de bol op het zand legt en de wortels in de bodem.

Een impressie.
1000000566.jpg


 
Optie is ook soil / grind achterin en een barrière van stenen en daarvoor het zand. Zo'n soort opstelling heb ik ook.
Kan inderdaad en sommigen werken met strookjes plexiglas.
 

Terug
Bovenaan