Wie heeft er Malawi Cichliden zitten ???


A

Altispinosa

Guest
Hallo iedereen :zwaai:,

Ik had graag een lijst gezien van wie er allemaal Malawi Cichliden heeft zodat we al eens onderling informatie kunnen delen.

Ik ga morgen mijn Juwel Vision 260 opstarten en dan kan ik mijn 21 Malawi's die ik deze week laten reserveren heb gaan afhalen en huisvesten.

Ik plaats dan graag de namen van de leden hier onder en begin alvast met mijn eigen naam.

Altispinosa :thumbs:.
 
Dat kan toch niet dat ik alleen (Malawi)Cichliden zal hebben ????????
 
21 malawi in een 260 liter? Welke heb jij dan?
 
21 malawi in een 260 liter? Welke heb jij dan?
Labidochromis Caeruleus Yellow 1m en 3vr.
Labidochromis Hongi Sweden 5 stuks.
Melanochromis Loriae (parallelus) 2m en 4 vr.
Pseudotropheus sp Polit 2m en 3 vr.
Placidochromis Phenochilus Tanzania 5 stuks.

25 stuks zitten er in.
 
Ik heb er 10 mbuna’s zitten in mijn juwel 260. Volgens de verkoopster was dat het maximum zei ze.. maar eerlijk als ik ze nu zie zwemmen lijkt het mij wel weinig. Dus misschien ga ik er nog een 5 tal extra bijkopen...
 
Wat voor mbuna’s heb je?
 
Labidochromis Caeruleus Yellow 1m en 3vr.
Labidochromis Hongi Sweden 5 stuks.
Melanochromis Loriae (parallelus) 2m en 4 vr.
Pseudotropheus sp Polit 2m en 3 vr.
Placidochromis Phenochilus Tanzania 5 stuks.

25 stuks zitten er in.

Sorry maar je hebt echt te veel, mbuna zitten voor zo’n bakje.
Je moet even op malawifreaks kijken. Daar kan je heel veel info krijgen.

Maar dit bestand is te veel voor jouw bak.
 
Sorry maar je hebt echt te veel, mbuna zitten voor zo’n bakje.
Je moet even op malawifreaks kijken. Daar kan je heel veel info krijgen.

Maar dit bestand is te veel voor jouw bak.
Ze zijn allemaal nog jong hoor 3 tot 6cm en als ze groter zijn dan ga ik toch selecteren maar de gerenomeerde kwekers waar ik ze vandaan heb die zeiden allebei dat dat nog net kan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Sorry maar je hebt echt te veel, mbuna zitten voor zo’n bakje.
Je moet even op malawifreaks kijken. Daar kan je heel veel info krijgen.

Maar dit bestand is te veel voor jouw bak.
Zijn Tanganyika cichliden dan beter te houden met een grotere groep?
 
Veel teveel malawi. Ze groeien nog en er komt oorlog in jouw bak. Oftewel ze maken mekaar af. Vooral de mbuna’s Informeer gewoon. Google eens bij hobbykwekers.nl of idd malawifreaks. Daar kunnen ze je wel adviseren welke soorten samen kunnen en hoeveel.
Verder zegt een dierenwinkel uiteraard dat het wel kan. Maarja....die mensen verdienen ook aan, liefst dat je iedere keer weer terugkomt voor nieuwe vissen omdat er weer een paar opgegeten zijn?

De slakkehuiscichliden kunnen misschien wel. Deze bv
http://tanganyikacichlide.nl/lamprologus-multifasciatus
 
Als je dit soort gaat houden is inlezen opzich wel op ze plaats.
Het beste is saulosi’s

3 man 4 vrouw iets in die richting. Mooie blauwe mannen en de vrouw mooi geel.
Heb je foto’s van je bak?
Laat het gewoon zien, je kan hier alleen maar van leren.
 
Zoals ik zei ze zijn allemaal nog heel klein en vrij jong dus ik heb nog wel wat tijd maar mijn vrouw wil nu graag een mooie grote salon en dat betekent dat ik mijn bakken zou moeten weg doen pffff word vervolgd.:'(:stom:
 
Hoeveel malawi’s kunnen we dan houden in een bak van 260? Bv mbunas?
 
Hoeveel malawi’s kunnen we dan houden in een bak van 260? Bv mbunas?
Het gaat niet om aantallen, maar om de samenstelling. Dus karakter en bv kleurverschillen tussen de vissen.
 
Moet ik de malawi’s dan eerst een uur observeren voor hun karakter voor ik ze koop ofwat? Kzal het zo vragen. Stel dat de kleuren en karakters goed met elkaar passen. Hoeveel is de maximum dan..:juggle:
 
Moet ik de malawi’s dan eerst een uur observeren voor hun karakter voor ik ze koop ofwat? Kzal het zo vragen. Stel dat de kleuren en karakters goed met elkaar passen. Hoeveel is de maximum dan..:juggle:
Nee, op Malawifreaks is voldoende info te vinden over het basiskarakter. Soms kun je dan nog pech hebben. Neem bv de M. loriae (https://www.nvcweb.nl/visbeschrijvingen/malawi/melanochromis-loriae-johnson-1975) of de honghi (https://www.malawifreaks.nl/kb.php?a=10&hilit=Labidochromis|sp\.|Hongi). Gezien jouw bestand is het helaas dus wachten op ellende. Nu zijn ze nog klein, maar over minder dan een jaar...:oops:
 
DUS ALTIJD EERST ZELF GOED INLEZEN. Daarna pas vertrouwen op de handelaren:petjeaf:
 
Awel ik ga jullie nog op de hoogte houden. Na een jaar. :book:
 
Awel ik ga jullie nog op de hoogte houden. Na een jaar. :book:
Tja dat is het probleem... ik vrees dat we over een jaar niets zullen horen.:stom:
Soms is het goed om te luisteren naar ervaren biotoop houders en hun ervaringen te lezen (dus niet alles klakkeloos aan te nemen wat je wordt verteld en wat je soms leest.) :sorry:
 
Ik begrijp het maar de verkoopster zei dat ze bioloog was en dat 10 geen probleem mocht geven. Dus ja khoop toch wel langs één kant dat zij gelijk heeft pfff:eek:
 
Als mijn vrouw echt haar zin wil door drijven en een groter bankstel wil dan heb ik helaas geen ruimte meer voor een aquarium en zal ik de hobby moeten stop zetten.
 
Als mijn vrouw echt haar zin wil door drijven en een groter bankstel wil dan heb ik helaas geen ruimte meer voor een aquarium en zal ik de hobby moeten stop zetten.
Neem je toch gewoon een zeebak als salontafel probleem opgelost vrouw haar zin en jij jou zin :D
 
Neem je toch gewoon een zeebak als salontafel probleem opgelost vrouw haar zin en jij jou zin :D
Das ook niet van het goedkoopste en moeilijk om naar te kijken denk ik.
 
Maar je hebt de Malawi's al zitten dan, Johnny? Ik dacht dat je de bak nog aan het opzetten was...
 
Heb je foto’s van je bak?
En volg je een beetje de tips en tops op?

Groet
 
Hier een foto van mijn bak

1B41B255-304E-4974-B86F-B5547F7FC9EA.png
 
Hier een foto van mijn bak

Mooie bak. Zou misschien leuk zijn als je voor de verwarming en de aanzuigbuis een betere oplossing zou kunnen bedenken, maakt je bak nog mooier.
 
:rolleyes::juggle:Dank u maar Wat zou ik er dan aan kunnen doen? Kunt ge toch niet zomaar weg werken?
 
Een paar stevige planten voor zetten zou kunnen maar mij stoort dat niet in mijn bak hoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen
Mooie bak, Sen. Eenvoudig, zonder teveel poespas, maar uitstraling is er. En vooral: geen overbevolkte bak met heel veel kleuren. Top!
 
  • Leuk
Waarderingen: Sen

Terug
Bovenaan