wie heeft een bak met alleen clownbotia's?


P

Pamela

Guest
Ik heb enkele weken geleden het aquarium van mijn schoonvader overgenomen met enkele vissen, waaronder twee clownbotia's.
Omdat ik het sneu vind dat ze maar met z'n tweetjes zitten en de bak het niet toelaat om er meer bij elkaar te zetten vraag ik me af of er mensen op dit forum zijn die een bak hebben met ALLEEN clownbotia's, of een dermate grote bak waarin een groepje van meer dan 10 bij elkaar zit. Deze twee zijn zo'n 8 en 10 cm.

Ik hoor graag jullie ervaring hiermee!

Groetjes Pamela
 
Ik heb 1 Clownbotia uit het 60 cm. bakje van de buren gehaald en er vervolgens 2 van Marktplaats gehaald zodat hij niet zo eenzaam zou zijn. Ze zitten nu in een meterbak die ik 2x per week voor 50% ververs zodat ze niet verder vergroeien en ze zijn al een aardig stukje gegroeid :D

Binnen nu en een paar maanden gaan we verhuizen en dan komt er een bak van 2 meter voor ze zodat ik er nog wat meer op kan vangen en er een mooie school van kan maken. Er komen nog wat andere vissen bij, maar de bak wordt helemaal ingericht op de wensen van de Botia's. Tegen die tijd (met een beetje geluk over 3 maanden) zijn de jouwe van harte welkom, maar het is nogal een eindje rijden.
 
Het is inderdaad een eindje uit de buurt. Ik vind het op zich prachtige vissen maar ben nu niet in de mogelijkheid om
een nog groter aquarium erbij te kopen voor de clownen. Ik wil ze ook niet laten zitten tot het wel zover is omdat ik het
sneu vind, zo met z'n twee�n. Het gaat goed nu maar met voeren is de grootste van de twee best bereid om van zich af te bijten ;)
We zullen zien... misschien iemand dichter in de buurt met belangstelling.
 

Terug
Bovenaan