What in earth is dit?


N

NLAnaconda

Guest
hi folks,

Kijk ik net in mijn aquarium zitten er allemaal witte milliscule wormpjes op het glas. Wat is dit voor iets. Lijken nog het meest op miniatuur maden. Of zijn het mini slakken zonde huisjes? Ik vind ze eng. Haha



IMG_0587.JPG


IMG_0588.JPG
 
Hoe komt ik er opeens aan, en hoe kom ik er af?
 
In die post staat "Ik weet dat deze wormen vrij onschuldig zijn, maar toch wil ik er graag vanaf." Zijn ze onschuldig? Kan ik ze laten zitten of is het dan game over voor de garnalen?
Ik heb alleen een paar garnalen en 2 L nummers in mijn aquarium, verder nog niets. Eten vissen die wormpjes niet op (als ik vissen neem)?
 
Maar planaria hebben toch een wat driehoekige kop en op de foto's en in het filmpje is toch niet te zien of ze dat hebben of niet?
Kunnen het dan geen opstartwormpjes of Rhabdocoela zijn?
Zo lastig het verschil te zien vind ik.
 
Kan goed Planaria zijn maar is idd niet heel duidelijk om het met zekerheid te zeggen.
Heb je de laatste tijd wat nieuws in de bak gedaan,mosbal bv?
 
Ja, ik ben nu ongeveer twee maanden bezig met rustig t aquarium op te bouwen. Vorige week weer een aantal nieuwe planten erin gedaan van aquaplantsonline.
10x Micranthemum monte carlo
3x Echinodorus latifolius

Ik heb verder dus 10 garnalen en 2 algeneters. Ik denk dat ik er in 2 maanden tijd 6x speciaal voer voor garnalen heb in gegooid en 2 algen tabletjes.

IMG_0581.JPG


Ze lijken me inderdaad meer op Rhabdocoela. Ik kan geen kop ontdekken maar aan de andere kant zijn ze nog bizar klein. Ik denk nog geen eens een milimeter.

Ook blijven ze met het licht aan gewoon op hun plek zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben ik aan t zoeken of er nog meer wormen zijn zie ik tot mijn verbazing andere kleine wezentjes :D:D:D:D

IMG_0603.JPG


IMG_0604.JPG


IMG_0605.JPG
 

Terug
Bovenaan