wetenschappelijk onderzoek discusmix kwaliteit


kimielco

Well-known member
Lid geworden
5 augustus 2014
Berichten
872
Bestaat er een wetenschappelijk en/of onafhankelijk onderzoek naar de kwaliteit van de diverse discusmixen welke verkrijgbaar.
Denk aan een vergelijkbaar onderzoek zoals de consumentenbond deze uitvoert
Wat ik graag zou willen weten is de kwaliteit van boerlage stendker e.d.
 
Wetenschappelijke onderzoeken naar Discusmixen,die bestaat volgens mij echt niet,het voer van Boerlage is echt wel goed alleen moeten de vissen daar aan wennen,net als met ander Discusvoer.

Het Stendkervoer is op zich wel goed maar beschouw dit niet als basisivoer,beter is het om alle verkrijgbare diepvriesvoeders te geven aan de vissen.

Mijn Discusvissen eten alle verkrijgbare Diepvriesvoeders inclusief vele droogvoer soorten.+ vele granulaatsoorten,en die variatie krijgen ze ook.

Dus de variatie is belangrijker dan het voeren van alleen Boelage of Stendker.
 
Ingrediënten van visvoer is zo ongeveer een wetenschap op zich en inderdaad, vergelijkend warenonderzoek niet echt beschikbaar. Tijd voor wat zelfstudie! :book::Dk

Zo heb ik veel opgestoken van deze site (Engels): http://www.oscarfish.com/fish-food-ingredients.html > voor mij nogal een eye opener. Helaas beantwoord ik hier niet specifiek je vraag mee, hoop in ieder geval toch deels en anders valt er bij interesse in het onderwerp nog voldoende te lezen over hoe gevarieerd de variatie in gevoerd droogvoer, volgens dit onderzoek althans, "daadwerkelijk" is.
 
Jammer dat er geen wetenschappelijk onderzoek is naar Discusmixen.
Het gevarieerd voeren van discus en maanvissen vind ik sowieso al een goed idee.
 

Terug
Bovenaan