werkdruk van de JBL flora direct 16/22.


hanmar

Well-known member
Lid geworden
18 augustus 2011
Berichten
227
Locatie
omgeving venlo
Hoi,graag hoor ik ervaringen van mensen die deze atomizer gebruiken,en met name hun instelling v.d.werkdruk.
Heb deze vandaag gekregen maar er staat niets bij omtrent drukinstelling.

b.v.d Hans.
 
Heb hem hier nu 2 jaar met volle tevredenheid in gebruik zonder problemen.

Druk zou ik niet weten heb hier geen meter op de fles zitten.
 
Hallo

ik gebruik hem ook nu een jaar werkdruk staat bij mij op 1 bar drukregelaar is van dennerle
 
Stom van me Jaap, totaal niet aan gedacht maar evengoed bedankt.:petjeaf:

grt Hans.
 
Ik haak graag even in op dit topic met nog wat ervaring vragen over de JBL flora Direct atomizer:

1. Kan iemand iets zeggen over de geluidsproductie van het apparaat? Valt het op, is het storend?
2. Kan iemand iets delen over de 'mist' die geproduceerd wordt? Is dit erg opvallend?
3. Hoe vaak moet deze schoongemaakt worden en wat doe je met het gat in je filteruitlaat slang waar de atomizer zat, en hoe voorkom je een water pallet ;-) ?
 
Ik haak graag even in op dit topic met nog wat ervaring vragen over de JBL flora Direct atomizer:

1. Kan iemand iets zeggen over de geluidsproductie van het apparaat? Valt het op, is het storend?
2. Kan iemand iets delen over de 'mist' die geproduceerd wordt? Is dit erg opvallend?
3. Hoe vaak moet deze schoongemaakt worden en wat doe je met het gat in je filteruitlaat slang waar de atomizer zat, en hoe voorkom je een water pallet ;-) ?

1. Hoe harder je hem zet (dus hoe meer bellen) hoe meer je hem hoort. Ik heb deze meer dan een jaar gebruikt, hing buiten de kast en ik hoorde zowel de belletjes als een licht gesis van het gas dat door het membraan geduwd wordt. Het is niet de stilste van de klas maar echt storend niet perse, nog iets minder als je hem in de kast hangt. Ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig andere inline atomisers gebruik en die maken duidelijk minder lawaai, voorheen kon ik de bellen tellen op het gehoor en dat is nu niet meer zo...
2. Mist valt mee, als je hem na het filter hangt krijg je wel wat belletjes in de bak maar niet overdreven. Je kan hem ook voor het filter plaatsen natuurlijk.
3. Ik heb hem nooit schoongemaakt eigenlijk, er was na meer dan een jaar ook niet echt vervuiling te bemerken moet ik zeggen.
Inzake waterballet: ik gebruik dubbele kranen op mijn slangen naar mijn filter dus dan kan je deze sluiten en het deel van de slang met de atomiser (en aanzuig- of uitstroombuis) even verwijderen...
 
1. Hoe harder je hem zet (dus hoe meer bellen) hoe meer je hem hoort. Ik heb deze meer dan een jaar gebruikt, hing buiten de kast en ik hoorde zowel de belletjes als een licht gesis van het gas dat door het membraan geduwd wordt. Het is niet de stilste van de klas maar echt storend niet perse, nog iets minder als je hem in de kast hangt. Ik moet wel zeggen dat ik tegenwoordig andere inline atomisers gebruik en die maken duidelijk minder lawaai, voorheen kon ik de bellen tellen op het gehoor en dat is nu niet meer zo...

In aanvulling hierop heb ik gemerkt dat het ook uitmaakt of je een spraybar gebruikt of een "gewone uitstroom" bij de spraybar was er aanzienlijk meer geluid dan nu bij de normale uitstroom.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties.. ik kan weer even verder met mijn zoektocht naar een juiste oplossing :)
 
In aanvulling hierop heb ik gemerkt dat het ook uitmaakt of je een spraybar gebruikt of een "gewone uitstroom" bij de spraybar was er aanzienlijk meer geluid dan nu bij de normale uitstroom.

Ja dat is goed mogelijk.
De spraybar geeft meer tegendruk dan een open uiteinde en dan vraagt de atomiser iets meer druk (om goed op te starten/goed te werken) met alle gevolgen van dien...

En ook: hoe meer bellen je er door jaagt hoe meer hij sist (logisch natuurlijk :rolleyes:)...
 
Heb deze toevallig afgelopen zondag geinstalleerd hoor helemaal niets 2 bar druk 1 bel per seconde,wel een lichte nevel.
Echter niet hinderlijk,ga hem de volgende schoonmaakbeurt van de pomp aansluiten op de ingang.

grt Hans.
 

Terug
Bovenaan