Werkdruk loopt terug


C

Coos

Guest
Ok mensen, ik heb helaas nog steeds het probleem dat de werkdruk van mijn drukregelaar met smc naaldventiel terugloopt.

Ik heb mijn magneetventiel direct na mijn naaldventiel met een klein stukje slang ertussen.
Ik heb afgelopen nacht de CO2 fles dichtgedraaid en vanmorgen stond de druk, net als gisteravond op 32psi.
Ik heb toen de fles weer opengedraaid en toen ik daarna het magneetventiel inschakelde zakte de druk meteen naar 28psi. Een uur erna was hij wel weer iets gestegen, maar kwam niet meer boven de 30psi. Ook viel mij na een paar uur op dat ik niet dezelfde PH daling als gisteren had (toen ik de druk wel handmatig op 32psi had gezet).

Ik heb al meerdere keren alles op lekkage gecontroleerd, maar niks kunnen vinden...

Heeft iemand nog idee�n wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe ik het oplos?
 
Ten eerste is het raadzaam om een magneetventiel v��r het naaldventiel te plaatsen. Het beste ook het naaldventiel rechtstreeks op het magneetventiel. Dus direct erop schroeven zonder slang. Indien dit mogelijk is.

Daarnaast moet je de druk afstellen met een geopend magneetventiel.
Voor een atomizer 2,5 tot 3 Bar (36 - 44 psi), voor een flipper oid 1 - 1,5 (15-22 psi) Als de druk naar wens is, dan het aantal bellen afstellen.

Dit zou constant moeten blijven in deze situatie.

Als het magneetventiel sluit, dan is er een andere situatie en zal er een andere druk heersen. Dit komt door het meganisme van de reduceer.

Echter indien het magneetventiel weer opent zouden de ingestelde waardes weer moeten kloppen.

Bij mij heb ik 60bpm bij 3 Bar (44 psi), als het magneetventiel sluit 0bpm bij 3,1 Bar (45psi)

Dus instellen en af en toe controleren. Bij mij is het de ene dag ook 58 bpm en de andere weer 62 bpm. Zal wel aan het weer liggen denk ik. Barometerdruk.
 
Dank voor je reactie Marcel.
biljoenblik zei:
Ten eerste is het raadzaam om een magneetventiel v��r het naaldventiel te plaatsen. Het beste ook het naaldventiel rechtstreeks op het magneetventiel. Dus direct erop schroeven zonder slang. Indien dit mogelijk is.
Waarom vind je dat raadzaam?
biljoenblik zei:
Daarnaast moet je de druk afstellen met een geopend magneetventiel.
Voor een atomizer 2,5 tot 3 Bar (36 - 44 psi), voor een flipper oid 1 - 1,5 (15-22 psi) Als de druk naar wens is, dan het aantal bellen afstellen.

Dit zou constant moeten blijven in deze situatie.

Als het magneetventiel sluit, dan is er een andere situatie en zal er een andere druk heersen. Dit komt door het meganisme van de reduceer.

Echter indien het magneetventiel weer opent zouden de ingestelde waardes weer moeten kloppen.
Dat is bij mij dus niet zo. Zodra het magneetventiel inschakelt, zakt de werkdruk.

biljoenblik zei:
Bij mij heb ik 60bpm bij 3 Bar (44 psi), als het magneetventiel sluit 0bpm bij 3,1 Bar (45psi)

Dus instellen en af en toe controleren. Bij mij is het de ene dag ook 58 bpm en de andere weer 62 bpm. Zal wel aan het weer liggen denk ik. Barometerdruk.
Met een verschil van 2 bpm zou ik wel kunnen leven :)
Bij mij zal het verschil wel groter zijn aangezien ik een verschil van 0,1 PH daling had. Maar dit komt door het verschil in werkdruk...

Maar als ik je zo hoor heb je niet echt een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn...?
 
Je moet het magneetventiel zien als een hoofdkraan. Thuis zet je de hoofdkraan toch ook niet na het wc fontijntje. Het zal misschien wel werken..

Zodra het magneet ventiel opent zakt de werkdruk. Stel de werkdruk in op de gewenste druk als het magneetventiel open is.
Als het magneetventiel sluit zal de druk veranderen, maar dat maakt geen zier uit. Als de druk maar weer op dezelfde waarde terugkomt als het magneetventiel opent.

Jij regelt je wc fontijntje toch ook niet met de hoofdkraan dicht?

Dus eerst eens goed instellen en dan kijken of het niet verloopt.
 
biljoenblik zei:
Je moet het magneetventiel zien als een hoofdkraan. Thuis zet je de hoofdkraan toch ook niet na het wc fontijntje. Het zal misschien wel werken..
Mmm, ik kan niet zeggen dat ik me helemaal kan vinden in je vergelijking. Ik zie het magneetventiel meer als een aan/uitschakelaar. Ook heb ik wel eens gehoord van andere forumgebruikers die deze opstelling zo gebruiken zonder problemen. Ik voel er namelijk niet veel voor om de opstelling te veranderen als het niet echt nodig is, omdat ik bang ben iets kapot te draaien. Ook zal ik dan koppelstukken nodig hebben die ik nu niet heb.

biljoenblik zei:
Zodra het magneet ventiel opent zakt de werkdruk. Stel de werkdruk in op de gewenste druk als het magneetventiel open is.
Heb ik gedaan Marcel. Ik heb alles volgens boekje ingesteld: magneetventiel aan, naaldventiel open, werkdruk helemaal laag, dan CO2 fles opendraaien, werkdruk instellen, naaldventiel afstellen.

biljoenblik zei:
Als het magneetventiel sluit zal de druk veranderen, maar dat maakt geen zier uit. Als de druk maar weer op dezelfde waarde terugkomt als het magneetventiel opent.
En dat laatste gaat nu precies mis.
Ik hoor het graag als ik iets verkeerd doe of over het hoofd zie...
 
Nochtans is de manier die Marcel aangeeft de juiste, en zou je zo geen problemen mogen hebben.
Je hoeft ook geen tussenstukken te hebben, je kan ze zo op elkaar aansluiten.
[video]Px1Rb2_8-fk[/video]
Mocht er echt een probleem zijn stuur je een mail naar CO2art, die helpen je wel verder. Als er toch iets mis is sturen ze zonder morren er een nieuwe op, dat is het voordeel van CO2art.
 

Terug
Bovenaan