werk bakje van math 60 x 30 x 30


Math

Active member
Lid geworden
26 februari 2013
Berichten
39
Op het werk heb ik een bakje van 60 x 30 x 30 staan.

hierin zaten voorheen een koppeltje betta´s, maar door drukte op het werk en verhuizing thuis, was deze de afgelopen maanden wat verwaarloosd.
daarom heb ik een paar weken geleden de bettas thuis in de aquarium erbij gedaan en de bak grondig schoongemaakt en wat nieuwe plantjes erin.

Zo als op de foto staat hij er nu bij. Vissen zitten er (nog) niet in

200727_001.jpg


Ik overweeg om hier een biotoop van te maken, al weet ik nog niet echt wat.
ik denk aan hout, lage ph en wat donker qua verlichting, eventueel met wat drijfplanten.
 
Tegenwoordig staat deze bak er bij zoals op de foto.
Voorzijde is voorzien van zand en er is een extern filter geplaatst.

In de bak zit een blue velvet garnalen groepje. Afgelopen weken heeft de bak dienst gedaan als opgroei bak voor babies maanvissen, maar vanwege een hydra uitbraak, heb ik de babies overgezet naar een andere aquarium
20220915_055112.jpg
 
Update:
onlangs opnieuw ingericht, de bak heeft dienstgedaan voor het opgroeien van een aantal maanvis babies, 3 stuks hebben het overleefd en zwemmen nu in onze 2 meter bak thuis erbij. Vervolgens de bak op nieuw ingericht dus en nu zitten er enkel nog de blue velvet garnalen in.
ik verwacht hier binnenkort electric blue acara babies in te gaan zetten, maar het kunnen ook zomaar antennebaarsjes of maanvissen gaan worden, we gaan het zien.

221109_001.jpg
 

Terug
Bovenaan